vrijdag 8 september 2023

DIY oorbellen/earrings 'Barbie's Boots'

DIY oorbellen/earrings 'Barbie's Boots'

Het was onvermijdelijk dat ik dit paar oorbellen zou maken. Een paar jaar geleden nam ik bij Latifa een zak met speelgoed mee waar haar kinderen op uitgekeken waren. Daarin oa een paar Barbies met extra schoenen. De Barbies deed ik later weer weg, maar de schoenen hield ik bij met het idee om er oorbellen mee te maken. 

Nu ging ik én naar Barbie kijken én ook wat oorbellen maken. Het was dus evident dat ik die Barbieschoenen tevoorschijn haalde en eindelijk omtoverde tot bellen. Dit is het eerste van de 2 paar die ik er mee maakte. En ik deed ze aan toen ik naar de film ging kijken ;).

Grappig detail: ik combineerde in deze bellen de roze laarzen met een onderdeeltje van zeer oude oorbellen die kapot waren: eindjes ketting met strass. Een ideale combinatie voor dit paar bellen vond ik. In de film zag ik zowaar Barbie op een bepaalde moment bellen dragen ... van dezelfde soort ketting met strass ! 


It was unavoidable that I would make this pair of earrings. A few years ago I left Latifa's place with a bag full of toys the children weren't interested in anymore. Among it some Barbies and some Barbie shoes. Later I got rid of the Barbies but I kept the shoes to use them in earrings.

Now I was going to the movies to see Barbie and at he same time I was making new earrings. Obviously the time had come to dig up the shoes and make some earrings with them. This is the first of 2 pairs I made with them.

Funny detail: I combined the boots with a part of very old but broken earrings; strass chain. In the movie I noticed Barbie wearing earrings with that kind of strass chain! 

DIY oorbellen/earrings 'Barbie's Boots'

BENODIGDHEDEN/SUPPLIES

materiaal/material

  • 2 x 1 roze plastieken barbielaars/pink plastic Barbie boot
  • 2 x 1 hanger met strassketting (van kapotte oorbellen gehaald)/Pendant with strass chain (collected from broken earrings)
  • 2 x 1 zilverkleurig harthangertje met klein open ringetje/silver coloured heart pendant with a small jump ring
  • 2 x 6 kleine open ringetjes/small jump rings
  • 2 x 2 groot open ringetje/big jump ring
  • oorhaken/ear wire

gereedschap/tools

DIY oorbellen/earrings 'Barbie's Boots'

ZO MAAK JE HET/DIY

Eerst moeten er gaatjes gemaakt worden in de laars. Ik besloot dit the proberen door een naald te verhitten en vervolgens door het plastiek te steken en dat werkte perfect!
Begin dus met de naald goed heet te laten worden in de vlam van een kaars. Het is belangrijk dat je de naald vast houdt met iets dat de warmte niet geleidt want anders verbrand je je handen... .

First we need holes in the boot I decided to try that by heating a needle and melt it through the boot and that worked fine!
Start with heating the needle in the flame of a candle. Make sure you hold the needle with something that can resist the heat of the needle to prevent burning your hands. 


Maak een gaatje aan beide zijkanten aan de bovenkant van de laars door de hete naald er doorheen te steken. Je zal zien dat dat zeer vlot gaat.

Make a hole at each side of the boot on top of the boot by going through the plastic with the glowing needle. You will notice that goes very smoothly.


Steek een groot ringetje door elk gat.
Attach a big jump ring onto each hole.


Bevestig aan elke grote open ring nog 2 kleine open ringetjes. Verbindt ze met een 5de klein open ringetje.
Attach 2 small jump rings onto each big jump ring. Connect them with a 5th small jump ring.


Bevestig een oorhaakje.
Attach ear wire.


Gebruik het laatste open ringetje om de strasshanger aan 1 van beide grote open ringen te bevestigen.
Use the last small jump ring to attach the strass pendant onto one of the big jump rings.


Bevestig het hangertje met hartje aan de andere grote jump ring.
Attach the heart pendant onto the other big jump ring.


Oorbel 1 is klaar!
Earring 1 is done!


Maak er nog eentje, hang ze aan je oren en maak plezier!
Make another one, wear them and have fun!

DIY oorbellen/earrings 'Barbie's Boots'

Meer juwelentutorials hier ...
More jewelry tutorials here ... 


Ik heb een reclame- en sponsorvrije blog en kreeg niks in ruil voor de aankoop van deze kralen. Ik kocht ze op eigen initiatief en betaalde de volle pot. / I have an add- and sponsor free blog and I bought these beads  at full price at my own initiative and without any form of compensation for writing this blog post. 
Lees dit voor mijn regels rond gebruik en copyright voor mijn ontwerpen/ More info about my rules for copyright on my designs.

4 opmerkingen:

  1. Cool! Geweldige film ook hé! Els DDFZ

    BeantwoordenVerwijderen
  2. These are fantastic! I love making my own jewellery and I have a lot of little toys that my daughter no longer plays with so I'm thinking about making some fun things with them! Thanks for joining the Weekend Traffic Jam link up!

    Emma xxx
    www.style-splash.com

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com