vrijdag 20 januari 2023

DIY oorbellen/earrings 'heide'

DIY oorbellen/earrings 'heide'

Ik had zin in groen. Ik heb vaak zin in groen. Valt dat mee dat ik een collectie groene blaadjeshangertjes meebracht uit Nice. Ik had ook al zeer lang een groen tussenstukje liggen. Dat mocht er ook bij. En bij groene blaadjes horen bloemetjes. Et voila: het wordt alleen wel wat moeilijker kiezen want ik heb al veel groen voor aan mijn oren.

I was in the mood for green. I am often in the mood for green. Lucky me that I brought home some green leaf pendants from Nice. I also found a green connector in my bead stash. And with green leafs it is always nice to have some flowers too. Et voila: it only gets more difficult to choose because I already have a lot of green for my ears. 

DIY oorbellen/earrings 'heide'

BENODIGDHEDEN/SUPPLIES

materiaal/material

  • 2 x 7 blaadjeshangers in verschillende kleuren groen/leaf pendants in different shades of green
  • 2 x 3 bloemenkraaltjes/flower beads
  • 2 x 1 connector met groene facetkraal/connector with green faceted bead
  • 2 x 1 tussenstukje met minimum 7 gaatjes/connector with minimum 7 holes
  • 2 x 3 open ringetjes/jump rings
  • 2 x 2 kleine open ringetjes/small jump rings
  • 2 x 3 groene rocailles/green seed beads
  • 2 x 7 nietstiften of kettelstiften/head- or eye pins
  • oorhaakjes/ear wire

gereedschap/tools

DIY oorbellen/earrings 'heide'

ZO MAAK JE HET/DIY

Ik had een beetje een speciale connector met groene steen, waardoor ik er ringetjes moest aan bevestigen vooraleer ik verder kon werken. De foto laat zien waar ik de ringen moest aanbrengen.

My connector with green stone was a bit special in it's design so I needed to attach 2 jump rings te be able to use it in my creation. The picture shows how I had to add 2 jump rings. 


Maak verschillende hangers met de bloemetjes en de blaadjes en rocailles. Ik liet 2 blaadjes ongemoeid. De andere 5 werden verwerkt in een hangertje. 

Make a collection of pendants with the flowers, leafs and seed beads. I kept 2 leaf pedants the way they  were and with the other ones I created 5 different pendants.


Hang de 7 hangertjes aan het tussenstuk. De blaadjes bevestig je met de kleine open ringetjes. In mijn ontwerp bleek het mooier om hier en daar een gaatje in het tussenstuk over te slaan. 

Attach the 7 pendants onto the connector. Attach the single leafs with a small jump ring. In my design it looked best when I left some holes of the connector open.


Bevestig de hanger met de blaadjes aan het tussenstuk met de groene steen met het laatste open ringetje.
Attach the pendant with all the leafs onto the connector with green stone with the last jump ring.


Bevestig het oorhaakje en bel 1 is klaar.
Attach ear wire and earring 1 is done.


Maak er nog eentje en straal!
Make another one and shine!

DIY oorbellen/earrings 'heide'

Meer juwelentutorials hier ...
More jewelry tutorials here ... 


Ik heb een reclame- en sponsorvrije blog en kreeg niks in ruil voor de aankoop van deze kralen. Ik kocht ze op eigen initiatief en betaalde de volle pot. / I have an add- and sponsor free blog and I bought these beads  at full price at my own initiative and without any form of compensation for writing this blog post. 
Lees dit voor mijn regels rond gebruik en copyright voor mijn ontwerpen/ More info about my rules for copyright on my designs.


4 opmerkingen:

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com