vrijdag 18 februari 2022

DIY oorbellen/earrings - "zaaddoos"

De draadjeskralen van Jana van Jimenastreasures (#nosponsor) blijk ik toch het liefst van al per 2 - met iets er tussen - te verwerken. Zo komen ze goed tot hun recht vind ik. De grote goudkleurige druppels passen er zeer goed bij en maken de bellen af.

I like the yarn beads made by Jana from Jimenastreasures (#nosponsor) most of all combined in pairs with something in between. That way their beauty shines most. I combined them with big golden drop beads.

DIY oorbellen/earrings - "zaaddoos"

BENODIGDHEDEN/SUPPLIES

materiaal/material

  • 2 x 2 draadjeskralen/yarn beads
  • 2 x 1 grote gouden druppelkraal/big golden drop bead
  • 2 x 1 grote metallook tussenkraal/big metallook button bead
  • 2 x 2 kleine kralenkapjes/small bead caps
  • 2 x 1 (stervormig) paillette/(star shaped) sequin
  • een overschotje rocailles/some leftover seed beads
  • 2 x 1 nietstift/head pin
  • oorhaakjes/ear wire

gereedschap/tools


DIY oorbellen/earrings - "zaaddoos"

ZO MAAK JE HET/DIY


De druppelkraal is (gelukkig! Ze zou anders erg zwaar zijn!) hol en heeft een groot gat. Daar zijn wat kunstgrepen voor nodig om ze te kunnen omvormen tot hanger: Rijg aan een nietstift: 1 paillette + wat rocailles om het grote gat op te vullen + de grote druppelkraal.

The drop bead is hollow (and that is good because otherwise it would weigh a lot!) and has a big hole. Therefor you need to add some techniques to be able to turn them into pendants: String onto a head pin: 1 sequin + some seed beads to fill the hole + the giant golden drop bead.


Make a wired loop.


Rijg aan een nietstift: 1 draadjeskraal + 1 metallook tussenkraal + 1 draadjeskraal en maak aan de éne kant een open oogje en aan de andere kant een gesloten oogje.

String onto a head pin: 1 yarn bead + 1 button bead + 1 yarn bead and make an open loop at one side and a wired one at the other side.



Hang beide onderdelen aan mekaar.
Connect both parts.

DIY oorbellen/earrings - "zaaddoos"

Hang er nog een oorhaakje aan en de eerste bel is klaar.
Attach ear wire and earring 1 is done.

DIY oorbellen/earrings - "zaaddoos"

Maak er nog eentje en straal!
Make another one and shine!

DIY oorbellen/earrings - "zaaddoos"

Meer juwelentutorials hier ...
More jewelry tutorials here ... 

Ik heb een reclame- en sponsorvrije blog en kreeg niks in ruil voor de aankoop van deze kralen. Ik kocht ze op eigen initiatief en betaalde de volle pot. / I have an add- and sponsor free blog and I bought these beads  at full price at my own initiative and without any form of compensation for writing this blog post. 
Lees dit voor mijn regels rond gebruik en copyright voor mijn ontwerpen/ More info about my rules for copyright on my designs.


5 opmerkingen:

  1. Mooi met die Yarnbeads.
    Maak je die yarnbeads zelf ?
    Gr. Annie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Nee, ik maak ze niet zelf: je kan in de eerste paragraaf de link vinden bij wie ik ze koop..

      Verwijderen
  2. Ik vindt ze mooi maar ik heb nooit kralen om.
    Misschien ooit voor m'n kleindochters.
    Gr. Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Thanks for the tip on using beads with large holes.

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com