vrijdag 17 december 2021

DIY oorbellen/earrings 'black and golden moon'

DIY oorbellen/earrings 'black and golden moon "

We hadden al een blauwe, en een donkere, en nu dus een zwarte met goud: de maan aan je oren. Al spelende met wat onderdelen merkte ik ineens dat ik een plezant effect creëerde door het zwarte maantje tussen een klein en een groot ringetje te leggen. En dat was de inspiratie die ik nodig had voor deze bellen die ik overigens met veel plezier en vaak draag. Van de maantjesbellen is deze absoluut mijn favoriet!

I already had a blue one and a dark one and now I also have a black and golden one: the moon at your ears. While playing with some parts I noticed  a nice effect when putting a black half moon between a small and a big ring. And this was the inspiration for these pair of earrings. BTW: I really love them and wear them a lot! This one is definitely my favorite pair of moon-earrings!

DIY oorbellen/earrings 'black and golden moon "

BENODIGDHEDEN/SUPPLIES

materiaal/material

  • 2 x 1 zwarte halve maan met minimum 1 gaatje/black half moon with minimum 1 hole
  • 2 x 3 kleine gouden ringen, precies passend in de holte van het maantje/small golden rings, fitting the hole in the half moon
  • 2 x 1 gouden ring waar het maantje net in past/golden ring that fits around the moon
  • 2 x 1 grote gouden ring/big golden ring
  • 2 x 3 open ronde ringetjes/round jump rings
  • 2 x 2 ovalen open ringetjes/oval jump rings
  • 2 x 1 zwarte facetgeslepen druppelkraal/black faceted drop bead
  • 2 x 1 gouden rocaille/golden seed bead
  • 2 x 1 nietstift of een eindje metaaldraad/head pin or a piece of metal wire
  • oorhaakjes/ear wire

gereedschap/tools

DIY oorbellen/earrings 'black and golden moon "

ZO MAAK JE HET/DIY

Gebruik de tandenstoker om de ringen in en rond het maantje te lijmen.
Glue the rings in and around the half moon by using the tooth pick.


Bevestig een kleine ring met een rond open ringetje aan de grote ring die rond de maan zit.
Attach a small ring with a round jump ring onto the bog ring around the moon.


Bevestig de grote ring rond de maanhanger met een rond open ringetje.
Attach the big ring around the moon pendant with a round jump ring.


Bevestig naast het open ringetje waarmee je de grote ring vastmaakte aan elke kant een ovaal open ringetje.
Attach at each side of the jump ring you used to attach the big ring an oval jump ring.


Maak een oogje aan de nietstift en bevestig dat aan het oorhaakje.
Rijg aan: de druppelkraal + de rocaille....
Make a loop and attach the head pin onto the ear wire. 
String 1 drop bead + 1 seed bead ...


... en maak een groot oogje.
... and make a big loop.


Open het grote oogje en bevestig het aan de 2 ovalen open ringetjes.
Oorbel 1 is klaar!
Open the big loop and attach it onto both oval jump rings.
Earring 1 is done!


Maak er nog eentje en straal!
Make another one and shine!

DIY oorbellen/earrings 'black and golden moon "

Meer juwelentutorials hier ...
More jewelry tutorials here ... 

Ik heb een reclame- en sponsorvrije blog en kreeg niks in ruil voor de aankoop van deze kralen. Ik kocht ze op eigen initiatief en betaalde de volle pot. / I have an add- and sponsor free blog and I bought these beads  at full price at my own initiative and without any form of compensation for writing this blog post. 
Lees dit voor mijn regels rond gebruik en copyright voor mijn ontwerpen/ More info about my rules for copyright on my designs.

10 opmerkingen:

  1. very interesting combination of components

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I love these too! The black moon fits perfectly!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. These earrings are lovely!

    Michelle
    https://mybijoulifeonline.com,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De onderste vind ik persoonlijk het mooiste. Doorgaans ben ik geen fan van goud (als ik iets draag van juwelen is het eigenlijk steeds iets zilverkleurig) maar de combinatie van de bovenste oorbellen vind ik er wel heel mooi uitzien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik begrijp het niet goed want jet zijn allemaal dezelfde?

      Vroeger droeg ik ook nooit goud en altijd zilver en om de 1 of andere reden is dat nu net omgekeerd!

      Verwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com