woensdag 3 november 2021

Trier City

 Trier City

Afgelopen zomer verbleef ik met mijn lief een paar dagen in het stadje Trier in Duitsland. We hadden nood aan een 'change of scenery' en aan natuur.

Trier CityTrier City

We wilden gaan wandelen, maar kozen om te verblijven in Trier omdat we het vermoeden hadden dat er in dat stadje zelf ook iets te beleven zou zijn.

Trier CityTrier City

Trier deed me van sfeer erg denken aan mijn geboortestad Lier: een klein provinciestadje met mooie architectuur en wat winkels en horeca. 

Trier CityTrier City

Het deed me ook wat denken aan Praag door de vele suikerzoet gekleurde statige gevels en ik zag er opvallend veel mooie deuren.

Trier CityTrier City

Trier ligt aan de oever van de Moesel . 

Trier CityTrier City

In het centrum van Trier ligt een marktplein dat volgens de info die ik opzocht elke dag een markt zou herbergen, maar veel heb ik daar niet van gezien. 

Trier CityTrier City

Er stonden soms een tweetal kramen  met bloemen maar dat was alles. 

Trier CityTrier City

Vanuit de markt vertrokken verschillende straatjes met winkels en horeca.

Trier City

We hebben echter niet veel gebruik gemaakt van de plaatselijke horeca. 

Trier CityTrier City

Niet dat we dat niet probeerden, maar vooral als we wilden gaan dineren bleken zowat alle zaken waar we binnen wilden stampvol te zitten of gesloten te zijn. 

Trier City

Zo kwam het dat we uiteindelijk weer belandden in het restaurant van ons hotel wat hogerop een heuvel net buiten de stad.

Trier CityTrier City

We hebben wel 1 keertje heerlijk maar zeer calorierijk geluncht in Restaurant Kartoffel Kiste en we hadden ook al snel een vast adresje voor ijskoffie (voor mijn lief) en latte (voor mij) met zicht op de Porta Negra.

Trier CityTrier City

Trier is een stadje waar men veel archeologische vondsten deed en waar nog wat overblijfselen van lang lang geleden te bekijken zijn. 

Trier CityTrier City

Aan de rand van het centrum van het stadje staat zo nogal prominent de Porta Negra. Dat is een oude Romeinse stadspoort uit 160-200 na Christus en ik vond het een nogal plomp onelegant geval. Het heeft doorheen de eeuwen een zwarte kleur gekregen. 

Trier City

Er zijn ook overblijfsels van een amfitheater, en restanten van 1600 jaar oude romeinse baden - de keizerthermen. 

Trier CityTrier City

Maar dat bezochten we niet omdat we het gevoel hebben dat we na het zien van Pompeii en Herculano in Italië niet snel meer onder de indruk zullen zijn van dat soort van geschiedkundig interessante restanten. 

Trier CityTrier City

Ik vond Trier een uiterst charmant stadje. Maar eerlijk is eerlijk: we hadden het wél snel gezien en vonden het een .... ahum ... beetje saai eigenlijk. 

Trier City

Ik hoef er niet nog een keertje naartoe. 

Trier CityTrier City

Meer Trier via deze tag ...

4 opmerkingen:

  1. wat een prachtige foto's zo leuk om te zien de uitstapjes, vakanties van anderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beetje saai, dat was ook mijn indruk van Trier. Maar ach, je bent er eens mee weg geweest.

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com