vrijdag 1 oktober 2021

DIY oorbellen/earrings "Blue Planet"

 DIY oorbellen/earrings "Blue Planet"

Ik kocht overlaatst een aantal buisjes in koper, zwart en goud en ik twijfelde wat welke ik moest bestellen want ze bestaan in verschillende lengtes. 
Toen ze aankwamen bleken een aantal van die staafjes wel érg lang te zijn, maar in deze bellen was dat te behappen omdat ik kralen vond met een groot gat. Daardoor konden de staafjes gewoon mee in het gat en werden de bellen niet verlengd met de grootte van de kralen.
De kralen vond ik in mijn pot duokralen. Dat is een pot waar ik alle kralen in gooi waar ik er slechts 2 van heb. Ik heb geen idee meer waar dit paar kralen van komt en ze deden me door de kleuren een beetje denken aan een wereldbol. Bij nader inzien bleken er eigenlijk bloemen op te staan maar ik blijf ze toch 'Blue Planet' noemen.
De kralen zijn erg licht, ik denk dat ze van hout of houtpulp zijn gemaakt.

A while ago I bought some tube beads in copper, black and gold and while ordening them I was in doubt about which ones I had to pick because they are available in different sizes.
Once arrived some of them where a bit larger then I expected but in this pair of earrings that was no problem because I found some nice beads with a big hole and the tube beads fits the hole of the beads. 
I found the round beads in my bg jar with duo beds. That's a jar full with beads of which I have only 2 left. I have no idea where I bought them. The colours remind me of our planet but a closer look revealed some painted flowers on the surface.
They are made of wood and are very light weighted. 

DIY oorbellen/earrings "Blue Planet"

BENODIGDHEDEN/SUPPLIES

materiaal/material

  • 2 x 1 dikke ronde lichte kralen/big fat light weighted round beads
  • 2 x 1 lange koperen staafkralen/long copper tube beads
  • 2 x 1 klein blauw kraaltje/small blue bead
  • 2 x 1 nietstift/head pin
  • oorhaakjes/ear wire

gereedschap/tools

DIY oorbellen/earrings "Blue Planet"

ZO MAAK JE HET/DIY

Rijg aan een nietstift: 1 klein blauw kraaltje + 1 grote kraal + tubekraal en laat de tubekraal door het gat van de grote ronde kraal gaan. 
String onto a head pin: 1 small blue bead + 1 large bead + 1 tube bead and stick the tube bead through the hole of the big bead.




Bevestig een oorhaakje ...
Attach ear wire ... 


Maak er nog eentje en straal!
Make another one and shine!

DIY oorbellen/earrings "Blue Planet"

Meer juwelentutorials hier ...
More jewelry tutorials here ... 

Ik heb een reclame- en sponsorvrije blog en kreeg niks in ruil voor de aankoop van deze kralen. Ik kocht ze op eigen initiatief en betaalde de volle pot. / I have an add- and sponsor free blog and I bought these beads  at full price at my own initiative and without any form of compensation for writing this blog post. 
Lees dit voor mijn regels rond gebruik en copyright voor mijn ontwerpen/ More info about my rules for copyright on my designs.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com