vrijdag 27 november 2020

DIY oorbellen/earrings 'libelle'

DIY oorbellen/earrings 'libelle'

Blikvanger van deze bellen zijn grasgroene kralen met een libelletekening die ik meebracht uit Praag. Ik combineerde deze kralen met paarse hangertjes die ik in Parijs kocht en zo verenigen deze bellen souvenirs van toffe citytrips.

Eye catcher in these earrings are the  green beads with dragonfly I brought home form Prague. I combined these beads with purple pendants I bought in Paris. That way these earrings are a nice combination of souvenirs from 2 different city trips.

DIY oorbellen/earrings 'libelle'

BENODIGDHEDEN/SUPPLIES

materiaal/material
  • 2 x 1 grote ringen/big rings
  • 2 x 1 kleinere ring. Hij moet net een beetje groter zijn als de platte kraal/ Smaller ring, a tiny bigger that the flat bead
  • 2 x 1 platte groene kraal met libelle/flat green bead with dragon fly design
  • 2 x 2 paarse hangertjes/purple pendants
  • 2 x 1 gouden blaadjeshanger/golden leaf shaped pendant
  • 2 x 1 groene tolletjeskraal/green bicone bead
  • 2 x 2 paarse rocailles/purple seed beads
  • 2 x 6 open ringetjes/jump rings
  • 2 x 2 nietstiften/head pins
  • oorhaakjes/ear wire

gereedschap/tools

ZO MAAK JE HET/DIY

Rijg de groene kraal aan een nietstift en maak aan beide kanten een oogje. Bevestig de kleinste ring aan de kraal via de oogjes. Je zal merken dat dat minder makkelijk is dan het klinkt. gewoon wat prutsen en dan lukt het vast wel!
String the green bead onto a head pin and make a loop at each side. Attach the smallest ring around the bead with the loops. You will notice that it is not easy to do, but just keep trying and you will succeed.


Bevestig een paars hangertje + de grote hanger + een paars hangertje aan de grote ring met behulp van telkens een open ringetje.
Attach a purple pendant + the big pendant + a purple pendant onto the big ring with the jump rings.


Hang de grote ring rond de kleine ring vast en gebruik daarbij 2 open ringetjes. Hang daarvoor een ringetje aan elke kant van het bovenste oogje van de libellekraal. 

Attach the big ring around the smaller ring by using 2 jump rings. Attach a ring at each side of the upper loop of the dragon fly bead.



Rijg aan een nietstift: 1 rocaille + 1 tolletjeskraal + 1 rocaille en maak een oogje aan elke kant.
String onto a head pin: 1 seed bead + 1 bicone bead + 1 seed bead and make a loop at each side.



Hang dit aan beide ringetjes waarmee je de 2 grote ringen aan mekaar hebt gehangen en hang aan de andere kant een oorhaakje. 

Attach this onto both jump rings you used to connect both big rings and attach ear wire onto the other side. 



Oorbel 1 is klaar!
Earring 1 is done!



Maak er nog eentje en je kan weer pronken!

Make another one and ready to show off!


DIY oorbellen/earrings 'libelle'


Meer juwelentutorials hier...

More jewelry tutorials here ...


  • Ik heb een reclame- en sponsorvrije blog en kreeg niks in ruil voor de aankoop van deze kralen. Ik kocht ze op eigen initiatief en betaalde de volle pot. / I have an add- and sponsor free blog and I bought these beads  at full price at my own initiative and without any form of compensation for writing this blog post. 
  • Lees dit voor mijn regels rond gebruik en copyright voor mijn ontwerpen/ More info about my rules for copyright on my designs.


6 opmerkingen:

  1. Ik vind ze werkelijk schitterend. Heel bohemien achtig. En de kleuren vind ik ook zo mooi. Ik denk alleen dat ze voor mijn oren te zwaar zouden zijn helaas.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze zijn echt niet zwaar hoor! Het zwaarste onderdeel is de grote kraal, de rest is vederlicht!

      Verwijderen
  2. Dat zijn mooie. Mooie kleuren, mooie samenstelling en facetkralen hou ik van (helemaal als ze groen zijn). Draag je al je creaties ook zelf?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nu wou ik je net vragen wat Priepraat hierboven ook vroeg. Hou je al die oorbellen die je maakt voor jezelf of verkoop je er ergens ook? Het zijn er intussen wel heel veel maar wel allemaal erg mooie. Ik ben in ieder geval fan van je bohemienstijl. Helemaal mijn ding. Nu nog de gaatjes in mijn oren maar... de winkels gaan weer open mogen. Er komt schot in de zaak, allé schot in mijn oren hopelijk. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb er een tijdje een aantal verkocht in mijn etsyshopje omdat ik er zoveel had dat ik het zonde vond dat ze ergens lagen te verkommeren. Maar ik vond dat zo'n gedoe, wilde daar eigenlijk liever geen tijd in steken en ik verkocht er ook niet zo heel erg veel. Dus staat mijn shopje al een tijdje leeg. Maar ik sluit niet uit dat ik er ooit nog eens een aantal in zet hoor.
      Een tijd geleden heb ik het grootste deel van mijn oorbellen weggegeven om te laten verkopen voor een goed doel. En de bellen die ik nu maak draag ik meestal zelf. Af en toe geef ik er eens weg en als je er tegenkomt die je erg mooi vind, mag je me altijd mailen. Als ik er zelf niet aan gehecht ben kunnen we misschien iets afspreken ;) .

      Verwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com