vrijdag 23 oktober 2020

DIY oorbellen/earrings 'merel/blackbird '

DIY oorbellen/earrings 'merel/blackbird '

Man man man, deze waren weer zo moeilijk te fotograferen! Vanaf de moment dat er iets blinkt in een oorbel, zijn ze veel lastiger te fotograferen. Maar bon, het is toch min of meer gelukt. 
De bellen van vandaag maakte ik met een portie paillettes waarvan ik echt niet meer weet vanwaar ik ze heb, gecombineerd met andere zwarte onderdelen. 
Het zijn blaadjes maar zo zwart en met een hoop samen doen ze me ook aan een vederpak van een vogeld enken.Ze tjilpen nog nét niet!

Oh dear! These earrings were so difficult to photograph because of the bling . But I succeeded anyway.
These earrings are made with a bunch of black paillettes I found in my bead stash. I have no idea were I got them from. I combined the black leaves with other black components. 
The paillettes are leave shaped, but all black like this and al together in these earrings they also remind me of bird feathers.  I hear them almost sing a bird song!

DIY oorbellen/earrings 'merel/blackbird '

BENODIGDHEDEN/SUPPLIES

materiaal/material

  • 2 x 1 zwart tussenstuk met 5 gaatjes/black connector with 5 holes
  • 2 x 6 zwarte open ringetjes/black jump rings
  • 2 x 12 zwarte blaadjespaillettes met een gaatje bovenaan en onderaan/black leave pailletes with a hole at the top and bottom
  • 2 x 1 zwarte oorhaakjes/black ear wire

gereedschap/tools

ZO MAAK JE HET/DIY

Bevestig 2 blaadjes aan een open ringetje. De puntjes van de blaadjes wijzen elk naar de andere richting.
Bevestig vervolgens op dezelfde manier opnieuw 2 blaadjes aan de onderkant van 1 van de net samengevoegde blaadjes met een open ringetje.
Dan heb je dit.

Attach 2 leaves onto a jump ring. The bottom of the leaves are pointing in opposite direction. 
Attach - using the same method - 2 leaves onto the bottom hole of one of the joined pair of leaves.
This is the result.

Bevestig deze hanger aan het middelste gaatje van de hanger.

Attach this pendant onto the middle hole of the connector.

Maak 4 keer een duo van 2 blaadjes door ze - puntjes in tegengestelde richting wijzend - met een open ringetje aan mekaar te bevestigen.
Make 4 pairs of leaves by attaching them - pointing in opposite direction - to each other with a jump ring.

Bevestig deze 4 blaadjesparen elk aan een open oogje van het tussenstuk.

Attach these 4 pairs each onto an open hole at the connector. 

Bevestig een zwart oorhaakje en bel 1 is klaar!

Attach ear wire and done!

Extra tips:

  • Mijn ervaring in het dragen van dit soort van bellen leert me dat deze paillettes makkelijk door de opening van de ringetjes glippen en zo je ontwerp beschadigen. Je kan dit vermijden door voorzichtig een zeer klein drupje lijm te bevestigen aan de opening van het ringetje. Doe dit wel erg voorzichtig om te vermijden dat de blaadjes aan mekaar gaan kleven./ Out of expierience while wearing them I know that sometimes those paillettes slip through the opening of the jump rings. You can prevent this by adding a drop of glue in  the opening of the jump ring. Be careful doing this to prevent the leaves to be glued together!
  • Zo open je open ringetjes op de juiste manier/This is the correct way to open jump rings. 
DIY oorbellen/earrings 'merel/blackbird '

Meer juwelentutorials hier...

More jewelry tutorials here ...


  • Ik heb een reclame- en sponsorvrije blog en kreeg niks in ruil voor de aankoop van deze kralen. Ik kocht ze op eigen initiatief en betaalde de volle pot. / I have an add- and sponsor free blog and I bought these beads  at full price at my own initiative and without any form of compensation for writing this blog post. 
  • Lees dit voor mijn regels rond gebruik en copyright voor mijn ontwerpen/ More info about my rules for copyright on my designs


8 opmerkingen:

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com