maandag 28 september 2020

Praag by night

Praag by night

Als ik er op mijn eentje op uit trek, dan ziet mijn dag er helemaal anders uit dan als ik dat met mijn lief doe. Ik ben namelijk een nogal hardnekkige nachtuil en dat is er ook aan te merken als ik elders vertier ga zoeken.

Praag by night

Praag by night

Als ik op mijn eentje de wijde wereld in trek, dan sta ik iets vroeger op dan gewoonlijk op een 'nietwerkendag'. (Ik sta in het weekend op rond 11 uur, lig er wel ook pas om 3 uur in ;) )


Als ik in Parijs ben (waar ik dan op mijn eentje in een appartement logeer), dan begin ik rustig aan mijn dag. Ik ontbijt op mijn gemak, hang wat op mijn pc en ik trek ten vroegste tijdens de lunchpauze de deur achter me toe.



Op hotel op mijn eentje ben ik wel iets vroeger, maar ook dan start mijn dag nog behoorlijk op mijn gemak en traag.


Nadeel is dat veel dingen na 5 uur gesloten zijn en de mogelijkheden om ergens binnen te gaan daardoor beperkter zijn dan als ik er veel vroeger zou op uit trekken.




Maar voordeel is dat ik 's avonds nog genoeg energie heb om rond te hangen in de stad. En dat komt goed uit want ik hou van de sfeer in steden in het donker. Ik maak dan ook graag foto's.


Mijn lief is geen nachtuil, en dus is het altijd compromissen sluiten over onze dagindeling als we er samen op uit trekken.



Ik kan dan niet uitslapen en we trekken er altijd al in de voormiddag op uit. Dat maakt dat onze dag behoorlijk vol zit en ik tegen het avondeten al pompaf ben.



In Praag waren we dan ook elke avond na het avondeten terug te vinden op ons bed in de hotelkamer, te uitgeteld om nog een stap te verzetten.



Maar ik wilde toch ook in Praag de sfeer in het donker opsnuiven en nachtfoto's maken.



Dus sprokkelden we op een avond al onze restjes energie bijeen en wandelden we even tot over de Karlsbrug en terug.


En ik kwam terug met deze foto's ... .


Praag by night

Meer foto's 'by night' via deze tag ... 


6 opmerkingen:

  1. Prachtige foto's, Mieke.
    Schiet je die uit de hand of zet je je camera ergens op?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, uit de hand. Maar ik zet de belichting wel wat donkerder en dan kan dat wel.

      Verwijderen
  2. Dit wil toch ook niet missen. Die mooie combinatie van donker en kunstlicht. Maar overdag is er natuurlijk ook veel te beleven. Jullie energie en behoeften samengevoegd geeft "the best of both worlds"

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige stad. En ik snap je, ik heb door Brugge gelopen in het donker, alles was zo rustig en stil, zalig. En dan ergens een koffietje doen kijkend over het water en genieten van de stilte.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schoon!! En heel goed gelukt voor uit de hand genomen foto's!

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com