vrijdag 25 september 2020

DIY oorbellen/earrings: "Tess"

DIY oorbellen/earrings: "Tess"

Een boogje en ook nog wat kralen. Dat zijn de ingrediënten van de oorbellen van vandaag. Boogies zijn hip momenteel. 
Ik vond de bellen al mooi zonder bengelend kraaltje in het midden, maar ik vond de kleurencombinatie met dat zeeblauwe kraaltje erg mooi. 
Toch twijfelde ik nog even:  het fuchsia kraaltje  is gemaakt van plastiek en ik ben niet zo'n fan van plastieken kralen. 
A bow and some beads. Those are the ingredients of the pair of earrings I show you today. 
Bows are very trendy at the moment. I liked the earrings even without a dangling bead in the centre but I  liked the combination of the colours of those beads. I also was in doubt for a while because of the fact that the fuchsia beads are made of plastic because I am not that fond of plastic. 

DIY oorbellen/earrings: "Tess"

BENODIGDHEDEN/SUPPLIES

materiaal/material
  • 2 x 1 boogje/bow
  • 2 x 1 zeegroen gefaceteerd Tsjechisch buttonkraaltje/sea green faceted Czech button bead
  • 2 x 1 fantasiekraaltje in fuchsia/fuchsia fantasy bead 
  • 2 x 1 nietstift/head pin
  • 2 x 1 open ringetje/jump ring
  • oorhaakjes/ear wire

DIY oorbellen/earrings: "Tess"

gereedschap/tools
DIY oorbellen/earrings: "Tess"

ZO MAAK JE HET/DIY

Rijg de fuchsia kraal aan een nietstift en maak een gesloten oogje.
String the fuchsia bead onto a head pin and make a wired loop.

DIY oorbellen/earrings: "Tess"


Rijg de glaskraal aan een nietstift en maak een oogje aan elke kant. De oogjes wijzen elk in een andere richting.

String the glass bead onto a head pin and make a loop at each side, pointing in opposite directions. 


DIY oorbellen/earrings: "Tess"


Bevestig aan het éne oogje een oorbelhaakje en aan de andere kant de boog.

Attach ear wire on one side and the bow pendant on the other side.


DIY oorbellen/earrings: "Tess"


Bevestig een ringetje aan het oogje waarmee je de boog vastmaakte. Hang de kralenhanger aan het ringetje.

Maak een tweede oorbel.

Attach a jump ring onto the loop where you also attached the bow.

Attach the bead pendant onto the jump ring.

Make a second earring.


DIY oorbellen/earrings: "Tess"


Je paar oorbellen is klaar!

This pair of earrings is done!


DIY oorbellen/earrings: "Tess"


Meer juwelentutorials hier...

More jewelry tutorials here ...


  • Ik heb een reclame- en sponsorvrije blog en kreeg niks in ruil voor de aankoop van deze kralen. Ik kocht ze op eigen initiatief en betaalde de volle pot. / I have an add- and sponsor free blog and I bought these beads  at full price at my own initiative and without any form of compensation or writing this blog post. 
  • Lees dit voor mijn regels rond gebruik en copyright voor mijn ontwerpen/ More info about my rules for copyright on my designs


1 opmerking:

  1. Lovely! Some plastic beads deserve an exception be made. I will be featuring these on this week’s Creative Compulsions.

    Michelle
    https://mybijoulifeonline.com

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com