zaterdag 2 mei 2020

DIY oorbellen/earrings "Kitty"

DIY oorbellen/earrings "Kitty"

Ik ben echt zot van poezen. Toch zaten deze poezenkraaltjes al heel lang in mijn kralenvoorraad te wachten op verwerking tot oorhangers. Maar beter laat dan nooit. Ik combineerde ze met momenteel erg hippe booghangertjes. 

Although I'm a crazy cat woman,  I ignored these adorable beads in my bead stash for years.  But now the time was right to transform them into earrings. I combined them with hip bow shaped pendants.

DIY oorbellen/earrings "Kitty"

BENODIGDHEDEN/SUPPLIES

materiaal/material

  • 2 x 1 keramieken 'kat'kraal/ceramic kitten bead
  • 2 x 1 gebogen hanger/bow pendant
  • 2 x 1 plat kralenkapje/flat bead cap
  • 2 x 1 rocaille/seed beads
  • 2 x 1 nietstift/head pin
  • 2 x 1 ringetje/jump ring
  • oorhaakjes/ear wire

gereedschap/tools
  • 2 platbektangen/flat nose pliers
  • rondbektang/round nose pliers
  • kniptang/cutting pliers
DIY oorbellen/earrings "Kitty"

ZO MAAK JE HET/DIY

Maak een oogje aan de nietstift of gebruik een kettelstift en bevestig de hanger er aan. Rijg aan: kralenkapje + rocailles + keramieken kraal.
De rocailles dienen om het gat in de keramieken kraal wat op te vullen. Dat gat is namelijk nogal groot en zonder vulling zouden de bellen wat wiebelig worden. 
Make a loop at the head pin or use an eye pin and attach the bow pendant. String: bead cap + seed beads + ceramic bead.
The seed beads will be used to fill the hole in the ceramic bead. That hole is very big and without filling it, the earrings would end up to be very wobbly.


Maak een gesloten oogje aan de andere kant.
Make a wired loop at the other side. 


Gebruik het open ringetje om het oorhaakje aan de kat te bevestigen.
Use the jump ring to attach ear wire onto the kitten bead.


Klaar!
Done!

DIY oorbellen/earrings "Kitty"

Meer juwelentutorials hier...
More jewelry tutorials here ...


  • Lees dit voor mijn regels rond gebruik en copyright voor mijn ontwerpen/ More info about my rules for copyright on my designs

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com