maandag 23 september 2019

DIY: oorbellen/earrings 'Cephalopoda'

DIY: oorbellen/earrings 'Cephalopoda'

Ik kan de naam 'Celaphopoda' nauwelijks uitspreken, maar ik vond hem wel erg geschikt voor deze bellen/ Het is namelijk de Latijnse naam voor 'inktvis' en deze bellen doen me daar wat aan denken.
Ik gebruikte ook in deze bellen weer mooie keramieken onderdelen van Scorched Earth on Etsy (#nosponsor) . Toen ik ze in mijn handen had, had ik in eerste instantie niet echt een idee wat ik met ze zou kunnen doen. Ik besloot ze te combineren met felgekleurde kleine kraaltjes. Maar toen lagen er per ongeluk mini dalmatiërjaspiskraaltjes naast en ik vond dat er zo schoon bij passen dat ik mijn oorspronkelijk plan overboord gooide.
Ik maakte deze al enkele maanden geleden end raag ze bijzonder graag. De vorm van dit paar oorbellen is ongewoon en speels en daar hou ik van. 

I can barely pronounce the word 'Celaphopoda', but I found it a suitable name for this pair of earrings. It is the Latin word for squid or octopus and these earrings remind me of these animals. 
I made them - again - with beautiful handmade ceramic connectors made by Petra from Scorched Earth on Etsy (#nosponsor).  I didn't know immediately what to make with them and my original plan was to combine them with right coloured small beads.
But by accident I saw some small dalmatien jasper beads lying besides the ceramic connectors and that combination looked so good I changed my mind about bright coloured beads.
I made this pair a few months ago and I really like wearing them. The have an unusual shape and a playful look and I like that.


DIY: oorbellen/earrings 'Cephalopoda'

BENODIGDHEDEN/SUPPLIES

materiaal/material
  • 2 x 2 keramieken tussenstukken met 4 lussen/ceramic connectors with 4 loops
  • 2 x 12 nietstiften/head pins
  • 2 x 12 kleine dalmatiërjaspiskraaltjes/small Dalmatian jasper beads
  • oorhaakjes/ear wire

gereedschap/tools
  • platbektang/flat nose pliers
  • rondbektang/round nose pliers
  • kniptang/cutting pliers
DIY: oorbellen/earrings 'Cephalopoda'


ZO MAAK JE HET/DIY


Maak hangertjes van de 12 kleine jaspiskraaltjes. Hier zie je hoe je dat doet.
Make pendants with all 12 jasper beads. Look here for the tutorial.

DIY: oorbellen/earrings 'Cephalopoda'

Het keramieken tussenstuk heeft 4 lussen van verschillende grootte. Hang aan elke lus 3 kraaltjes.
The ceramic connector contains 4 loops of different sizes. Attach 3 bead pendants onto each loop.

DIY: oorbellen/earrings 'Cephalopoda'
Bevestig een oorhaakje en klaar!
Attach ear wire and done!

DIY: oorbellen/earrings 'Cephalopoda'

PS: Ik heb een reclame- en sponsorvrije blog en kocht deze onderdelen op eigen initiatief aan volle prijs. Ik kreeg niets in ruil voor het schrijven van deze blogpost. 
I have an add- and sponsor free blog. I bought these parts on full price and did not receive anything for writing this blog post. 

DIY: oorbellen/earrings 'Cephalopoda'

6 opmerkingen:

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com