maandag 3 juni 2019

DIY oorbellen/earrings 'zebra'

DIY earrings 'zebra' with woodburned wooden rings

Voor mijn macraméplantenhangers decoreerde ik wat houten ringen en kralen met een houtbrander. Maar soms lopen dingen niet zoals het hoort: ik had dikke en dunne ringen en nadat ik een plantenhanger had gemaakt met een dunne gedecoreerde ring, brak die gewoon doormidden toen ik er een plant in hing.

I pimped some wooden beads and rings for my macramé plant hangers. But my plans do not always end the way they are supposed to: I decorated a small ring, but when I used it in a macramé hanger, it broke when I added the flowerpot.


DIY earrings 'zebra' with woodburned wooden rings

Ik had nog wat van die dunne ringen over maar besloot ze niet meer te gebruiken in een macraméhanger. Maar ik vond ze zo met die ingebrande zwarte streepjes wel erg mooi, dus kregen ze een andere bestemming: ik verwerkte ze tot oorbellen.  
Om de bellen compleet te maken deed ik er mijn laatste geëmailleerde blaadjes bij. Ik gebruikte deze blaadjes ook al in deze en in deze bellen.  

I had a few of these small wooden rings but I decided not to use them for macramé plant hangers because of the risk of breaking.
But I did like them a lot with the burned stripes and I decided to use them for earrings. I combined them with my last enameled leaves, the ones I used in these and these earrings.

DIY earrings 'zebra' with woodburned wooden rings

BENODIGDHEDEN/SUPPLIES

materiaal/material

  • 2 x 1 houten ringen/wooden rings
  • 2 x 2 geëmailleerde blaadjes/enameled leaves
  • 2 x 3 kleine open ringetjes/small jump rings
  • 2 x 1 grote open ring/large jump ring
  • eindje schakelketting waar de ringetjes doorheen kunnen/piece of chain with links big enough to attach the jump rings
  • oorhaakjes/ear wire


gereedschap/tools

  • houtbrander/wood burner
  • 2 platbektangen/flat nose pliers

DIY earrings 'zebra' with woodburned wooden rings

ZO MAAK JE HET/DIY

Decoreer eerst de ring met de houtbrander door er streepjes op te zetten./First decorate the wooden rings with the wood burner by adding stripes.

Open het groot ringetje en bevestig het aan de houten ring./Open the large jump ring and attach onto the wooden ring.


Open een klein ringetje en bevestig het aan het groot open ringetje./ Open a small jump ring and attach onto the large one. 


Bevestig een oorhaakje aan het kleine ringetje/attach ear wire onto the small jump ring.


Bevestig nog een open ringetje aan de grote open ring./Attach another small jump ring onto the large one. 
Hang een eindje ketting aan het kleine open ringetje/ Attach a piece of chain onto the small jump ring.
Hang een klein open ringetje aan het stukje ketting/Attach a small jump ring onto the chain.
Bevestig een blaadje aan het open ringetje/ Attach a leaf onto the small jump ring.


Bevestig het andere blaadje aan de grote open ring./Attach the other leaf onto the big jump ring.


Maak er nog eentje en klaar!/Make another one and done!

DIY earrings 'zebra' with woodburned wooden rings

Meer tutorials/More tutorials... 

2 opmerkingen:

  1. Mooi! Spannend wat je allemaal met de houtbrander kunt maken. Het klinkt heel uitnodigend - ik ga op zoek naar zo'n ding.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zijn prachtig geworden zeg! En met een mooie uitstraling.

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com