woensdag 3 april 2019

Lente in Zeeland

lente in Zeeland

De voorbije weekenden zat ik lekker thuis op mijn eentje. Een combinatie van goesting om huismus te zijn en een paar afspraken die me aan huis kluisterden.


lente in Zeeland

Maar na zo'n paar weekenden voelde ik toch stilletjesaan een onbedwingbare drang om eens een stapke in de wereld te zetten en ik moest dan ook niet lang nadenken over mijn antwoord toen ik de vraag kreeg om mee tot in Zeeland te rijden.

lente in Zeeland

Mijn gezelschap - bij gebrek aan een correcter woord 'mijn lief' genaamd - is een rusteloze mens en met hem op het gemak rondslenteren - afgewisseld met een terraske, een verpozing op ons poep in de duinen of een afsluiter in een gezellig restaurant - zit er met hem echt niet in. 

lente in Zeeland

Dus slenterden we eerst Veere door, gingen we daarna een half uurtje zeelucht opsnuiven in Domburg en besloten we de dag met kibbeling en lekkerbekken (met véél te zoete sauskes, écht, die Hollanders kappen zelfs suiker bij looksaus!) onder de oorlogstank in Westkapelle. 

lente in Zeeland

Ik was al eerder in Veere maar dat was al lang geleden. 

lente in Zeeland

Veel bleek er echter nog niet veranderd. 

lente in Zeeland

Veere bleek nog altijd lekker pittoresk en vol dagjesmensen die er net als wij van de eerste zonnestralen kwamen proeven.

lente in Zeeland

Domburg dan. Het was voor de tijd van het jaar al heerlijk warm maar toch hing er een dikke mist over zee. 

lente in Zeeland

Het lief houdt niet zo van strand want hij heeft een gloeiende hekel aan zand tussen zijn tenen. 

lente in Zeeland

Maar deze keer besloot hij er zich toch over te zetten zodat we eventjes tot aan de waterlijn konden wandelen. 

lente in Zeeland

Het was al een flinke tijd geleden dat ik nog eens aan zee was. 

lente in Zeeland

De laatste keer dat ik in het echt zout water zag, was tijdens mijn reisje naar Marokko

lente in Zeeland

Het weerzien was dan ook erg hartverwarmend want ik hou van de zee!

lente in Zeeland

Daarna hop naar Westkapelle op zoek naar de oorlogstank waar mijn lief als kind graag in kroop om te spelen.

lente in Zeeland


Die tank blijkt er nog altijd te staan, alleen is ze nu hermetisch afgesloten en valt er niet meer in te kruipen. 

lente in Zeeland

In Westkapelle sloot ik vriendschap met een rosse kater die lekker lag te soezen in het avondzonnetje. 

lente in Zeeland

Terwijl hij daar zo genoeglijk lag te snorren vroeg ik me af of hij wel eens het strand op zou gaan en wat hij daar dan van vindt.

lente in Zeeland

Ik zag nog nooit een kat op het strand en ik vermoed sterk dat dat ook niet hun meest favoriete plek is met al dat rollend en dreigend water en die zandkorreltjes die overal in hun pels kruipen. 

lente in Zeeland

En meeuwen zijn wellicht wat te groot om een aantrekkelijke prooi te zijn voor gedomesticeerde katten die vlakbij kibbelingskramen wonen. 

lente in Zeeland

Toen we naar huis reden viel het ons op hoe dun bevolkt Zeeland is.  Wonende in een stad is dat best wel speciaal om eens te ervaren en erg rustgevend. 

lente in Zeeland

In mijn omgeving kan ik nergens zo ver kijken en zijn er bijzonder weinig plekken met zo weinig verkeer. 

lente in Zeeland

Die leegte ziet er dan zeer veelbelovend rustig uit maar toch denk ik dat ik me een beetje te afgesloten zou voelen van de rest van de wereld als ik daar zou wonen. 

lente in Zeeland

Maar zo'n wit huisje dicht bij zee, met ervoor een bloemenweide met wat oude knotwilgen, achter een witte poort. Het ziet er toch wel bijzonder aantrekkelijk uit! 

lente in Zeeland

Meer blogposts over uitstapjes naar zee of naar Nederland ....


6 opmerkingen:

  1. Mooie fotoos . En ik vind het heerlijk hoor om zo afgelegen en in het groen te wonen. Heelaf en toe zie ik op het weggetje, vanuit mijn raam op honderd meter, een auto voorbij gaan. En soms een tractor. Heerlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooooooohhhh! Was je zó dichtbij!
    Ons Zeeland is heerlijk, precies goed :-) En kom in de zomer nog eens kijken hoeveel mensen er dan zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yep! Ik was me er ook bewust van! de volgende keer maak ik een ommetje naar Arnemuiden!

      Verwijderen
  3. Fantastische foto's van één van mijn favoriete plekjes. Veere verandert nooit.Gelukkig! Heerlijk met die ouwerwetse snoepwinkel hé. Je liet ons fijn meegenieten. We moeten er vlug weer eens heen. Dat is duidelijk.

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com