woensdag 27 maart 2019

diy oorbellen/earrings 'cactus'

diy oorbellen/earrings 'cactus'

Mijn obsessie van de moment zijn mijn kamerplanten en dat komt allemaal omdat ik in een workshop een terrarium heb gebouwd. Heel even heb ik dan zo'n paar dagen waarbij mijn gedachten voortdurend afdwalen naar mijn planten en ik er 's nachts zelfs over droom. Het is dan ook de gelegenheid bij uitstek om deze oorbellen te onthullen want ze passen helemaal bij mijn huidige gemoedstoestand.

My house plants are my current obsession : it all started with a  terrarium I made in a workshop a few day ago. As a result I have a few days where my mind constantly wanders of towards my cacti and other house plants. I even dream of them!
The right moment to present this earrings! 


diy oorbellen/earrings 'cactus'

Ik herinner me eerlijk gezegd niet zo goed meer vanwaar ik de cactushangertjes heb. Ik geloof uit Parijs maar ze zouden ook van Zahia (#nosponor) kunnen komen. 
De 'v'tjes zijn gemaakt van de mooie edelsteen hematiet. Ik zocht ze uit op hun kleur - bij Zahia -  zodat ik 2 matchende stellen had. 
Ondanks de mooie onderdelen ben ik nog niet helemaal tevreden over dit paar: ik vind de oorhaakjes wat groot in verhouding met de rest van de bellen en overweeg ze aan stekertjes te hangen ipv haakjes. Nog effe laten bezinken ... .

I don't remember for sure where I got these cactus pendants. I think from Paris but maybe I bought them at Zahia (#nosponsor).
The v-shaped beads come from Zahia and are made of hematite. 
Despite the fact that this is gorgeous material, I am not completely satisfied with the result: I think the hook is to big compared with the other parts. Maybe I replace them with ear studs ...

diy oorbellen/earrings 'cactus'

BENODIGDHEDEN/SUPPLIES

materiaal/material

  • 2 x 5 v-vormige hematietkraaltjes in verschillende kleuren/v-shaped hematite beads in differend colours
  • 2 x 1 cactushangertje/cactus pendant
  • 2 x 1 nietstift of stukje metaaldraad/head pin or piece of metal wire
  • 2 x 3 bruine rocailles/brown seed beads
  • oorhaakjes/ear wire

gereedschap/tools

  • 2 platbektangen/flat nose pliers
  • rondbektang/round nose pliers
  • kniptang/cutting pliers
  • knijpkralentang/crimp beads pliers

diy oorbellen/earrings 'cactus'

ZO MAAK JE HET/DIY

Maak een oogje aan de nietstift of het metaaldraad./Make a loop onto the head pint or metal wire.
Rijg aan:  5 v-tjes met punt naar het oogje + 3 rocailles./String 5 v's with point towards the loop and 3 seed beads.
Maak een gesloten oogje in tegenovergestelde richting van het andere./Make a wired loop in opposite direction from the other one. 


Bevestig een cactushangertje aan het open oogje/attach cactus pendant onto the open loop.


Nog een haakje aan het andere oogje en klaar!/Attach ear wire and done!



diy oorbellen/earrings 'cactus'


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com