zaterdag 9 februari 2019

terugblik: lenteboeketjes uit mijn tuin

terugblik: lenteboeketjes uit mijn tuin

Ik had deze foto's speciaal achtergehouden voor de moment dat we zo diep in de winter zitten dat ik me  bijna niet meer kon voorstellen hoe mijn tuintje er uit zag in de lente.
Zoals nu dus ... .



terugblik: lenteboeketjes uit mijn tuin

Er staat deze winter wel 1 heldhaftige anemoon in mijn tuin. Ik plantte hem afgelopen lente waarna hij weer verdween nadat de bloemen uitgebloeid waren. 


terugblik: lenteboeketjes uit mijn tuin


De plant in kwestie is wat ongeduldig want nu - hartje winter - staat hij al een week of 2 mooi te wezen met ondertussen 2 stralend bloeiende bloemen, 1 op barsten staande knop en 1 knop in de maak. 


terugblik: lenteboeketjes uit mijn tuin

Er zijn al een paar lagen sneeuw overeen gegaan maar de plant laat zich daar niet door van de wijs brengen: Hij vindt dat het lente is en het feit dat heel de wereld rondom hem hem omgekeerde toont, brengt hem niet van zijn idee af. 


terugblik: lenteboeketjes uit mijn tuin

Ik kan er maar van genieten hé! 


terugblik: lenteboeketjes uit mijn tuin

Bon, normaal pluk ik geen bloemen uit de tuin. 


terugblik: lenteboeketjes uit mijn tuin

Maar afgelopen lente had ik heel veel bloemen en ik besloot dat toch eens te doen.  


terugblik: lenteboeketjes uit mijn tuin

En ik bemerkte bij mezelf dat ik ongelooflijk genoot van kleine tuinboeketjes op mijn schouw. 


terugblik: lenteboeketjes uit mijn tuin

Sindsdien probeer ik geregeld zo'n boeketje mijn woonkamer te laten opfleuren.


terugblik: lenteboeketjes uit mijn tuin

En vermits ik graag foto's maak.... . 


terugblik: lenteboeketjes uit mijn tuin

Nog even volhouden en de tuin die nu grauw en kleurloos is - mét een klein kleuraccentje van de anemoon - staat weer lekker vol! 


terugblik: lenteboeketjes uit mijn tuin

Ik kijk er al naar uit!


terugblik: lenteboeketjes uit mijn tuin

Meer blogposts over mijn tuintje ...


6 opmerkingen:

  1. Heerlijk!
    Een paar jaar geleden heb ik op mijn Facebook de lente binnengesleept met elke dag een foto van een bloem uit mijn tuin van het jaar daarvoor. Een aantal mensen sloot zich daarbij aan en dat was eigenlijk heel vrolijk. Misschien maar weer oppakken dat idee?
    Bedankt voor de tip, Mieke. En doe de groeten aan je eigenwijze prachtige anemoon.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Doen!
      En ik heb heel de middag voor het raam zitten prutsen met kralen met zicht op de anemoon en dat was een heel plezant zicht zo midden in de winter!

      Verwijderen
  2. Mooie foto's! Ik haal meestal in het voorjaar wel takken van struiken en bomen uit de tuin (onder andere forsythia, ribes, kastanje). Wij hebben ook wel bloemen zoals narcissen en tulpen in de tuin en ik vind het altijd zonde om ze te plukken, maar eigenlijk zou ik dat toch ook gewoon eens moeten doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk, bloemen!! Dat heb je goed gedaan, deze foto's bewaren voor de meest troosteloze grijze maand van het jaar (voor mij dan ;). Daar fleur je echt van op. In mijn tuin zijn er ook al wat bloemen, joehoe, helleborus, sneeuwklokjes en krokussen nog in knop... Wat wel zo fijn is, is dat het zeker lente wordt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bij mij staan naar jaarlijkse gewoonte al 3 vazen met wilgenkatjes, als eerste voorbode van de lente...

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com