dinsdag 6 november 2018

Parijs: Le marché des Enfants-Rouges

Paris: Le marché des Enfants-Rouges

Op een zeer zonnige extreem warme zaterdag in augustus plande ik eindelijk eens een bezoekje te brengen aan de "markt van de rode kinderen" of in plaatselijke taal: '"le marché des enfants rouges".


Paris: Le marché des Enfants-Rouges

Ik verzamel heel de tijd tips voor mijn komend bezoek aan Parijs want ik weet ondertussen uit ondervinding dat die volgende keer er altijd komt. (ook nu weer: de volgende keer =  het einde van het jaar. Joepie!!!! ). 

Paris: Le marché des Enfants-Rouges

Voor de geïnteresseerden: de online tips verzamel ik op dit pinterestbord.... . 

Paris: Le marché des Enfants-Rouges

En de "markt van de rode kinderen" stond al een tijdje op mijn te-doenlijstje.

Paris: Le marché des Enfants-Rouges

Ik val een beetje in herhaling maar ik kan er echt niet aan doen: augustus zijnde bleek mijn bezoekje niet op de beste moment te zijn gepland. Parijs en augustus = vakantiesluiting en dat was ook zo voor de vele kraampjes en winkeltjes op deze markt.

Paris: Le marché des Enfants-Rouges

Normaal moet deze markt bruisen van het leven. Je kan er lekkere ingrediënten kopen om thuis exquise maaltijden te bereiden, maar als je liever een ander het werk voor je laat opknappen heb je hier keuze genoeg aan eettentjes uit heel de wereld. 

Paris: Le marché des Enfants-Rouges

Deze markt verdient echter een 2de bezoekje van me op een moment dat de handelaren er niet zowat allemaal genieten van hun welverdiende jaarlijkse vakantie.

Paris: Le marché des Enfants-Rouges

Toch was er nog genoeg open om me te doen watertanden naar lekkernijen en om me te doen dromen van een bezoek op een moment dat ze wel allemaal open zijn. 

Paris: Le marché des Enfants-Rouges

Ik trad het marktje binnen via een  onooglijk poortje naast een boekenwinkel 'Comme Un Roman'. Uiteraard ben ik die boekenwinkel ook effe binnen gestapt. In Parijs is dat goed voor mijn portemonnee want ik kan geen Frans lezen en hou er wel van om rond te snuisteren in boekenwinkels. 

Paris: Le marché des Enfants-Rouges

Na een verfrissend drankje op 1 van de rustige terrasjes op de markt besloot ik deze plek gerust te laten in de landerige zomersfeer waarin ze vertoefde en wandelde ik verder de stad in.

Paris: Le marché des Enfants-Rouges

En toen liep ik pardoes achter de hoek op een straat vol kralenwinkels! Gelukkig voor mijn portemonnee bijna - maar niet allemaal! - allemaal gesloten. Maar daarover vertel ik later misschien wel wat meer....

Paris: Le marché des Enfants-Rouges
Paris: Le marché des Enfants-Rouges

Wil je ook de bourgondiër in je eens goed laten gaan in lekker eten en drinken? Dan moet je hier zijn, maar best niet in augustus ;) : 
  • Rue de Bretagne 39
  • 75003 Parijs

Paris: Le marché des Enfants-Rouges

En ik zal jullie er alles over vertellen als ik eens een keertje ben geweest als het er bruist van de drukte!
 Paris: Le marché des Enfants-Rouges

Meer blogposts over Parijs hier of via deze tag ...

2 opmerkingen:

  1. Die markt staat op mijn lijstje voor de volgende keer. Had er al eens over gelezen en nu ga ik zeker. Bedankt weer voor je verslag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De mobiliteit speelt me hier wat parten (de enkel geneest niet zo vlot als had gekund) dus blies ik deze week mijn plannen voor Parijs op. Spijtig, want ik had je maar al te graag eens op Montmartre ontmoet ;). Ik blijf echter met véél belangstelling je tips volgen x

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com