maandag 19 november 2018

Gent: planten en koffie in "Broesse"

Gent: planten en koffie in "Broesse"

"Kadootje kopen" stond op mijn planning voor mijn stedentripje naar Gent.


Gent: planten en koffie in "Broesse"

Ik ging namelijk naar Gent omdat vriendin Ulrike jarig was, en daar horen kadootjes bij. 

Gent: planten en koffie in "Broesse"

Ik wist direct wat ik voor haar wilde kopen - kadootjes kopen is niet altijd makkelijk maar in dit geval moest ik daar dus niet over nadenken - want toen ik een tijd geleden bij haar op bezoek ging zag ik in haar woonkamer een groot raam. 

Gent: planten en koffie in "Broesse"

En dus wou ik haar een plant geven... .

Gent: planten en koffie in "Broesse"
Gent: planten en koffie in "Broesse"

Ik zag het echter niet zitten om samen met mijn bagage ook nog een plant mee te sleuren van thuis. 

Gent: planten en koffie in "Broesse"

Dus googelde ik wat op zoek naar een plantenzaak in Gent en zo kwam ik terecht op de website van een plantenwinkel mét koffie. Met 'junglebar' noemen ze het zelfs zelf! "Broesse".

Gent: planten en koffie in "Broesse"

Daar moest ik naar toe!

Gent: planten en koffie in "Broesse"

Wat een plezant winkeltje bleek dat te zijn zeg! De naam was zeer goed gekozen: achter de deur zat het 1 of ander stukje tropisch oerwoud! 

Gent: planten en koffie in "Broesse"

En achteraan inderdaad een barretje.

Gent: planten en koffie in "Broesse"

Het winkeltje annex café is niet groot. 

Gent: planten en koffie in "Broesse"

Maar het staat en hangt er propvol mooie planten. En dat is een heel plezante sfeer. Ik wilde op slag bij mij thuis ook nog meer groen! 

Gent: planten en koffie in "Broesse"

Ik keek eens goed rond, besloot dat ik écht een koffie nodig had en bedacht me vervolgens dat het eigenlijk nog toffer zou zijn als vriendin Ulrike dit adresje ook zou ontdekken in de stad waar ze woont. Dus kocht ik een kadobon en bespaarde mezelf opnieuw gesleur met planten, kletste wat met het meiske van de winkel, nipte wat van mijn koffie en trok verder op ontdekkingstocht door Gent... . 

Gent: planten en koffie in "Broesse"

En als je eens in Gent bent, loont het echt de moeite om eens binnen te springen in Broesse voor een streepje tropen! Hier:

Adres:
     Baudelostraat 13
     9000 Gent

Gent: planten en koffie in "Broesse"

Ondertussen heb ik een soortgelijke winkel gevonden in Antwerpen, en die blijkt zowaar al langer te bestaan dan Broesse! Maar daarover vertel ik een andere keer. 

Gent: planten en koffie in "Broesse"

Meer blogposts over Gent hier of via deze tag ...

PS: ik heb een reclame- en sponsorvrije blog. Ik ben dan ook op eigen houtje naar deze winkel gegaan en betaalde er alles net zoals iedereen. Ik kreeg niks voor deze blogpost en schreef hem helemaal alleen omdat ik dat zelf wil. De winkel zelf heeft op geen enkele manier een invloed gehad op het tot stand komen van deze blogpost.

1 opmerking:

  1. Your blog is wonderful! Found you after browsing in Ravelry, then your amazing sashiko header grabbed me. Thanks for a great blog and wonderful tuts! My blog is a bit dormant...

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com