zondag 14 oktober 2018

Vlog in de kijker: Casa Adil

Adil heeft hier al eerder in de kijker gestaan met zijn blog, maar hij mag nog eens van mij.

Wij kennen mekaar al lang, van in den tijd dat ik nog een schoon en een beetje een arrogant meiske was (vond hij toch. Denk ik. Maar dat was ik natuurlijk niet echt ;) ) en hij nog geen 'rotlijf' had (zijn woorden).
Tegenwoordig heeft hij dat wel, dat 'rotlijf'. Of juister: een rotziekte: MS.



We zijn vriendjes op facebook. En de laatste maanden liet hij daar regelmatig teasers zien van een geheizinnig project waar hij mee bezig was. Maar niks lossen hé! En die teasers bleven maar komen! Zo plagen verdorie!

Ondertussen is hij eindelijk stukje bij beetje zijn project aan het loslaten op de mensheid.
Wat blijkt: Adil interviewde een keure aan bekende en minder bekende mensen over een aantal dingen des levens. Over hoe ze in het leven staan, hoe ze naar de samenleving kijken, over het leven en de dood, en over de liefde. Komen oa aan de beurt: Meryem Almaci, Hendrik Vos, Tessa Vermeire, Peter Mertens en Nadine Peeters, Sven Pichal, ... .
Adil praat door die rotziekte wat moeizamer, maar dat houdt hem niet tegen om zijn gasten de kleren van het lijf te vragen.

Ik heb al een paar van die gesprekken gezien en ze zijn heel boeiend. En ik kijk uit naar de rest, vooral die met Vincent Scheltiens want ook hem ken ik al zeer erg lang. 

Wil je ze ook eens zien? Dat kan hier:
En ik hoop hem zover te krijgen dat hij zijn eigen interviewt want ik ben ook benieuwd naar zijn eigen antwoorden op zijn vragen ;) .

1 opmerking:

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com