maandag 29 oktober 2018

Parijs: ateliers vol kunst in Rivoli 59

Parijs: ateliers vol kunst in Rivoli 59

Ik was al eens eerder in Rivoli 59. Je vindt Rivoli 59  tussen de grote winkelpanden vol merken die tegenwoordig overal te vinden zijn,  met net aan de overkant een grote C&A.


Parijs: ateliers vol kunst in Rivoli 59
Parijs: ateliers vol kunst in Rivoli 59

Maar in Rivoli 59 vind je geen kleren en kassa's vol geld en winkelend volk.

Parijs: ateliers vol kunst in Rivoli 59
Parijs: ateliers vol kunst in Rivoli 59

In dit gebouw treed je via een kleurrijke deur een traphal binnen die letterlijk van bovenaan tot helemaal vanonder onder de verf zit. 

Parijs: ateliers vol kunst in Rivoli 59
Parijs: ateliers vol kunst in Rivoli 59

Elke vrije centimeter is er door iemand met een likje verf omgetoverd tot iets dat de aandacht trekt.

Parijs: ateliers vol kunst in Rivoli 59
Parijs: ateliers vol kunst in Rivoli 59

Verder zit Rivoli 59 tot aan de nok vol ateliers waar kunstenaars hun ding kunnen doen.  

Parijs: ateliers vol kunst in Rivoli 59
Parijs: ateliers vol kunst in Rivoli 59

Bezoekers bewegen er zich vrijelijk rond en kunnen een babbeltje slaan met de aanwezige artiesten als die er zin in hebben.

Parijs: ateliers vol kunst in Rivoli 59
Parijs: ateliers vol kunst in Rivoli 59

Ik kwam er afgelopen zomer niet 1 maar 2 keer. 

Parijs: ateliers vol kunst in Rivoli 59
Parijs: ateliers vol kunst in Rivoli 59

Eigenlijk liep ik er beide keren een beetje toevallig op en omdat ik op vakantie was en dan nergens dringend naartoe moet, nam ik even de tijd om er binnen te springen.

Parijs: ateliers vol kunst in Rivoli 59

Er hangt een grote diversiteit aan werken. 

Parijs: ateliers vol kunst in Rivoli 59

Ik was zelf nogal enthousiast over het oerwoud met papegaaien: lekker kleurrijk en vrolijk.

Parijs: ateliers vol kunst in Rivoli 59
Parijs: ateliers vol kunst in Rivoli 59

En de foto's met berkenmensen...

Parijs: ateliers vol kunst in Rivoli 59
Parijs: ateliers vol kunst in Rivoli 59

Deze dame gebruikte in haar werken gehaakte kleedjes. 

Parijs: ateliers vol kunst in Rivoli 59
Parijs: ateliers vol kunst in Rivoli 59

Af en toe wordt er in de inkomhal op de piano getokkeld of zijn er optredens. Maar daar was ik nog nooit bij. Wie weet ooit een keertje?

Parijs: ateliers vol kunst in Rivoli 59
Parijs: ateliers vol kunst in Rivoli 59
Wil je er ook eens naartoe?
  • Rivoli 59 is elke dag behalve maandag open tussen 13.00 uur en 20.00 uur. 
  • Adres: Rue de Rivoli 59
  • website

Parijs: ateliers vol kunst in Rivoli 59
Parijs: ateliers vol kunst in Rivoli 59

Meer blogposts over Kunst of musea...

3 opmerkingen:

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com