zondag 13 mei 2018

recept: vispotje met grijze garnalen en zeekraal

recept: vispotje met grijze garnalen en zeekraal

Soms kook ik iets à l'improviste en blijkt dat geweldig lekker te zijn. Zoals dit visgerechtje.
Gelukkig had ik veel te veel gemaakt waardoor ik er 1 keer met mama van at en daarna nog 2 keer op mijn eentje. En zo had ik ook de kans om mijn eten wat te stileren en er een fotoshoot mee te doen. ( want ge denkt toch niet dat ik uit mijn eigen zo schoon kan smossen ;) ) .

recept: vispotje met grijze garnalen en zeekraal

Eigenlijk eet ik veel te weinig vis. Ik moet dat nochtans wat meer doen van den doktoor: meer vis en minder vlees. Da's beter voor mijn slechte cholesterol die te hoog is en mijn goeie cholesterol die te laag is. Dan ben ik met dit gerecht wel goed bezig geweest natuurlijk, want dat was 3 dagen vis op een rij!
Maar ik ben eerlijk gezegd niet z'n grote visfan. Niet dat ik dat niet lust zenne, maar ik vind het niet lekker genoeg om het vaak klaar te maken.
Maar ik hou wel van komgerechten meet veel vocht en deze improvisatie is dan ook een typisch 'm(i)e'gerecht.

recept: vispotje met grijze garnalen en zeekraal

INGREDIËNTEN

Dit is het ingrediëntenlijstje dat ik deze keer gebruikte. Maar ge kunt daar natuurlijk uw eigen recept van maken door er in te doen wat jij lekker vindt.
  • vis, ik gebruikte 2 soorten witte visfilets. Roodbaars denk ik. En nog iets anders. Ik ken niet veel van vis, en ik ben al vergeten wat ik er juist in deed. Kan met zowat elke vis eigenlijk, kies gewoon wat je lekker vindt. Ik deed er een 400 gram in maar dat is voor de 5 porties die ik er van had niet zo veel.
  • 2 venkels
  • 2 klein courgetjes
  • aardappelen
  • 2 teentjes look
  • sluimerwten
  • babymais
  • champignons
  • zeekraal
  • grijze garnalen
  • room
  • 2 bokalen visfond

recept: vispotje met grijze garnalen en zeekraal

BEREIDING
  • Kuis en was alle groenten, schil de aardappelen, snij de champignons en courgetten in schijfjes, de venkels mogen ook in kleine stukjes, en snij de vis in hapklare blokjes.
  • Kook de aardappelen en de venkel in de visfond. Doe er ook de uitgeperste look bij. Indien nodig mag je er nog een beetje water bij doen en nog een extra visbouillonblokje.
  • Doe een minuut of 5 voor de aardappelen gaar zijn de courgette en de champignons in de pot. Kook verder gaar.
  • Sommige groenten zijn het lekkerst als ze nog lekker knapperig zijn. Doe daarom de sluimerwten en de babymais er pas bij als het zowat gaar is. 
  • Dan pas gaat ook de vis er bij. Hij moet niet echt koken, eigenlijk eerder blancheren. Anders is hij te gaar en valt hij uit elkaar.
Schep uit in een kom of soepbord en strooi er wat zeekraal en grijze garnaaltjes over. Giet er naar smaak een geut room over en werk af met peper en zout. 


SMAKELIJK!



3 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Weet je wat? Ik denk dat het "het heerlijke luxefood" moet zijn. Oeps! ;-)

      Verwijderen
    2. :--)))) ! Ik had het de eerste keer ook begrepen hoor ;). Lekker zenne! Moet je eens maken!

      Verwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com