woensdag 23 mei 2018

de eerste lentebloemekes

de eerste lentebloemekes


Wat was ik dit jaar extra blij met de eerste lentebloemekes! Ik snakte zo naar het einde van de winter!
Dus plukte ik er een paar en fotografeerde ze op een wit tekenblad. 
Ze zijn ondertussen al lang uitgebloeid en er zijn er al een hoop andere gepasseerd, maar deze verdienen toch nog een plekje op mijn blog.



blauw druifjes
narcissen
blauw druifjes
anemoon
blauw druifjes
narcissen
blauw druifjes
hyacint
blauw druifjes

Meer blogposts over mijn tuin...

7 opmerkingen:

  1. Kei mooi gedaan! Blossfeldt! ;-) Het doet me zin krijgen om er weer eens mee aan de slag te gaan. Helemaal fan van 5 en 8. Maar de rest is ook super hoor. Knap!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh waw! Die Blossfeldt kende ik niet en heb eens gegoogled: wat mooi!

      Verwijderen
  2. Keischoon!! Hoe doe je dat met de belichting? Heb je een externe flits? Of zet je een spiegel of dergelijke? Ik heb altijd ergens te veel schaduw, maar ik fotografeer ook 'maar' met een gewoon toestelletje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik gebruik nooit een flits, ben technisch niet goed genoeg om dat op een goede manier te kunnen. Ik herinner me niet juist meer of ik spiegels gebruikte (of een wit blad) want ik doe dat soms wel maar eigenlijk de laatste jaren hoe langer hoe minder. Maar ik bewerk ze wel achteraf in helicon filter: ik verlicht ze erg want vaak zijn foto's met een witte achtergrond blauw ipv wit. En ik fotografeer binnen, voor het raam, en in indirect licht. Mijn toestel is ook niet erg speciaal hoor! Ik weet niet of jij je foto's bewerkt? Als dat niet het geval is moet je dat maar eens proberen. Ik doe dat vaak om te verscherpen, de kleurintensiteit wat aan te passen (naargelang het soort licht kunnen foto's soms erg flets zijn vind ik) en te verlichten.

      Verwijderen
    2. PS: ik fotografeer nu met een Nikon coolpix P7800.

      Verwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com