dinsdag 4 juli 2017

In mijn tuin - juni 2017

In mijn tuin - juni 2017

Zoals eind mei al bleek, zette juni wat uniformkleurig in in mijn tuintje(s): groen, en groen en nog eens groen en hé daar toch een blauwpaars bloemeke én nog wat groen...


In mijn tuin - juni 2017

Maar ondertussen is het kleurenfeest alweer uitgebarsten in mijn (voor)tuin: ik heb een klein strookje grond tussen het pad naar de voordeur en de oprit van de buren en het daarin gezaaide bloemenweimengsel is eindelijk in gang geschoten: ik zie korenbloemen van zacht roze tot korenbloemblauw, klaproosjes, jufferjes in't groen, bolderik en ik zie zelfs een paar zonnebloemen opschieten tussen al dat moois.

In mijn tuin - juni 2017

Van mij mocht het nog wat 'voller' staan, maar er komen misschien nog bloemekes bij de komende tijd...

In mijn tuin - juni 2017

Ook de hortensia's krijgen hun roze en witte bloemen. Ik heb ze jarenlang bijgekleurd naar neer blauw maar momenteel vind ik ze mooier in het roze.

In mijn tuin - juni 2017

Er verschijnen trommelstokjes die ik voor de winter plantte en de klokjes zijn ook weer aanwezig.

In mijn tuin - juni 2017

De oregano begint stillekesaan te bloemen en ook de witte pluimen waarvan ik de naam niet ken beginnen bloemen te krijgen.

In mijn tuin - juni 2017


De lavendel die ik vorige herfst een flinke snoeibeurt gaf blijkt helaas verdwenen. Wat te ijverig geweest met mijn snoeischaar vrees ik ...

In mijn tuin - juni 2017

Mijn tuintjes zien wel een beetje af met de verzengende zon en de afwezige regen. De hortensia's hebben elk jaar wel wat zonnebrandschade maar dit jaar zie ik dat al heel vroeg verschijnen.

In mijn tuin - juni 2017

Dat doet echter niks af aan de vreugde die ik elke morgen voel als ik de gordijnen open en de bloemekes zie staan...

In mijn tuin - juni 2017

OP vlak van eetbare dingen heb ik me dit jaar wat beperkt tot pompoenen, courgetten en augurken. Ook kweekte ik een handjevol erwtjes en wat look.

In mijn tuin - juni 2017

En de 'bewegende' eetbare beestjes die in mijn tuin genieten van veel vrije liefde en zich vlot voortplanten heb ik gewoon tussen de potten en steen uit geplukt en in het park gezet (en nee: die komen niet terug want dan moeten ze een appartementsblok van 4 verdiepen over ;) ) . Ik eet dat niet namelijk, karakollen...

In mijn tuin - juni 2017

Hop naar de julituin! 

In mijn tuin - juni 2017

6 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige bloemen heb jij in de tuin staan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 't Is om die vreugde te doen, elke dag, vlakbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het blijft een genot om naar te kijken je mooie tuinfoto's. Ik zaaide ook een vlinder en bijen mix en herken een aantal bloemetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb de indruk dat er bij iedereen andere bloemencombinaties uitkomen, misschien afhankelijk van de soort van grond?

      Verwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com