woensdag 14 juni 2017

DIY - oorbellen/earrings 'Sweet Dreams are Made of This'

diy free tutorial earrings

Vandaag heb ik wat 'dromenvangersachtige' oorbellen om te laten zien. Ik gebruikte in de bellen wat materiaal dat ik afgelopen winter in Parijs vond. Ik besloot de blauwgroene connectors te combineren met rood. Mijn voorkeur ging voor deze bellen uit naar asymmetrie en naar lange hangertjes en ik ben content met het resultaat!

Today I show you some 'dreamcatchers'earrings. I made them with parts I bought in Paris last winter. I wanted to combine the blueish green connectors with some red beads. In my design I wanted a bit of asymmetry and long pendants and I really like the way these earrings turned out! 


diy free tutorial earrings

BENODIGDHEDEN/SUPPLIES: 
material: 
  • 2 x 1 groenblauwe filigraan tussenzetsel
  • 2 x 2 nietstiften
  • 2 x 1 koperen tolkraaltje
  • 2 x 1 rode druppelkraal
  • 2 x 1 blauwgroene druppelhanger
  • 2 x 1 schakeltje uit een schakelketting met 'vleugeltjes' 
  • 2 x 4 kleine rode kraaltjes
  • oorhaakjes
  • een stuk fijne ketting
gereedschap:
  • 2 platbektangen
  • 1 rondbektang
  • 1 kniptang

material:
  • 2 x 1 blue green filigree connector
  • 2 x 2 head pins
  • 2 x 1 copper toupie bead
  • 2 x 1 red drop bead
  • 2 x 1 blue green drop pendant
  • 2 x 1 double winged link of chain
  • 2 x 4 small red beads
  • ear wire
tools:
  • 2 flat nose pliers
  • round nose pliers
  • cutting pliers
diy free tutorial earrings

ZO MAAK JE HET/DIY: 

Er moeten 4 hangers gemaakt worden per oorbel.
De eerste bestaat uit een hangertje met 3 rode kraaltjes. Maak daarvoor 2 kraaltjes met oogjes aan beide zijden en eentje met 1 oogje en hang ze aan mekaar.

You need to make 4 bead pendants for each earring.
The first one has 3 red beads. Make 2 bead connectors with loops at each side and 1 with a loop at one side and connect them. 


Voor de tweede knip je een stuk ketting af van in mijn  geval 10 schakels en hang je het gevleugelde hangertje er aan.
For number two you need a piece of chain containing - in my case - 10 links. Attach the winged link onto the chain.


Voor het derde maak je een hangertje met een oogje van de rode kralendruppel + een tussenstukje met 2 oogjes met het koperen kraaltje + een tussenstukje met 2 oogjes met een rood kraaltje.
Bevestig ze aan mekaar.
For the third one you need to make  a pendant with a red drop bead + a connector with a  copper bead + a red drop bead. 


En tenslotte maak je nog een hanger door het druppelhangertje aan een eindje ketting van 5 schakeltjes te hangen.
And at last you make a forth pendant by attaching a blue green drop pendant onto a piece of chain of 5 links.


En zo heb je alvast je 4 hangers.
Now you have 4 pendants...


Bevestig de 4 hangertjes aan het tussen stuk.
Attach the 4 pendants onto the connector.


Bevestig aan de andere kant een oorhaakje en je eerste bel is klaar.
Attach ear wire onto the other side of the connector and earring 1 is finished.


Schoon hé!
Lovely, aren't they? 

diy free tutorial earrings

Meer juwelentutorials hier ...
More jewelry tutorials here ... 


Ik heb een reclame- en sponsorvrije blog en kreeg niks in ruil voor de aankoop van deze kralen. Ik kocht ze op eigen initiatief en betaalde de volle pot. / I have an add- and sponsor free blog and I bought these beads  at full price at my own initiative and without any form of compensation for writing this blog post. 
Lees dit voor mijn regels rond gebruik en copyright voor mijn ontwerpen/ More info about my rules for copyright on my designs.

5 opmerkingen:

  1. These are so pretty and summery. Lovely :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hulle lyk so pragtig. Ek is mal oor die kleure wat jy gebruik het.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. These are beautiful. I have never tried to make my own jewelry and this work looks both fun and intricate. Beautifully done post. I think I could make my own version with enough time to try and copy it. Love it.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. These are so beautiful So summery :)

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com