zaterdag 26 maart 2016

DIY 2 paar oorbellen met ringen / 2 pair of earrings with rings

DIY 2 paar oorbellen met ringen / 2 pair of earrings with rings

Zo, hier ben ik met de wekelijkse tutorial. Een dagje later dan gewoonlijk maar ik had eerder geen goesting om het uit te schrijven. En vermits bloggen plezant moet zijn wat mij betreft wil ik dat niet tegen mijn goesting doen.
Vandaag heb ik een DIY voor oorbellen waarmee je door 1 klein dingetje anders te doen 2 verschillende paren krijgt. 
Alleen heb ik van paar 2 niet zo veel foto's want ik ben helaas al 1 van de bellen kwijt gespeeld door ze onzorgvuldig in mijn handtas te kieperen. Eigen schuld, had ik maar wat voorzichtiger moeten zijn 

A day later as usual I present you my tutorial of the week. I didn't feel like writing it and I strongly believe that blogging should be fun so I forbid myself to write when I don't want to .
Today I show you a project for 2 pair of earrings  with rings . By simply changing 1 small thing you get a different design.
The problem is I lost one of the earrings of pair number 2 so I don't have a lot of pictures of that pair...

DIY 2 paar oorbellen met ringen / 2 pair of earrings with rings

BENODIGDHEDEN/SUPPLIES:
materiaal :
- 5 metalen ringen, van groot naar klein
- 6 open ringetjes
- oorhaken
gereedschap :
- 2 platbektangen


material :
- 5 metal rings of different sizes
- 6 jump rings
- ear wire
tools :
- 2 flat nose pliers

ZO MAAKT U HET/DIY :

Open een ringetje en hang het aan de grootste ring.
Attach a jump ring onto the biggest ring.


Open nog een ringetje en hang dat aan het eerste ringetje. Hang ook de ring die net een maat kleiner is dan de vorige aan dat open ringetje en sluit het weer.

Open another jump ring and attach onto the first jump ring. Don't close it yet : also attach the ring one size smaller than the first one. Then close the jump ring.


Herhaal dit met de derde ring.
Repeat this with the third ring.


En met de vierde ring.
And again with ring number 4.


En tenslotte nog een laatste keer met de kleinste ring.
And finally a last time with the smallest one.


En nu moet je beslissen hoe je oorbellen er moeten uitzien.
Ofwel kies je voor een mobiel waarbinnen elke ring telkens dwars tov van de vorige in de grotere ring hangt.

Now you have to decide which pair of earrings you prefer : 
you can chose for the design of a mobile : each ring hangs crosswise in the bigger ring.


Ofwel voor de versie waarbij ze allemaal van groot naar klein op een rijtje tegen mekaar hangen.
Or maybe you prefer the design where the rings go from big to small in a row.


Tot hiertoe zijn de stappen die je moet zetten voor beide bellen hetzelfde. Het verschil zit hem in aan welk ringetje je de oorhaak bevestigt.
Voor de mobieloorbellen kies je voor plaats nummer 1, voor de rij ringen voor de 2de plaats ....

Until now you had to do the same things to make both earrings. The difference in design comes with on which jump ring you attach the ear wire.
For the design with the mobile of rings you chose jump ring number 1 ( see picture ). For the design with the rings in a row you chose jump ring number 2...


En dan heb je dit ....
And than this is the result...

DIY 2 paar oorbellen met ringen / 2 pair of earrings with rings

Of dit .....
Or this ....

DIY 2 paar oorbellen met ringen / 2 pair of earrings with rings

Goei weekend allemaal !!!
Have a nice weekend !!!

Meer juwelentutorials hier ...
More jewelry diy's here ...

Ik heb een reclame- en sponsorvrije blog en kreeg niks in ruil voor de aankoop van deze kralen. Ik kocht ze op eigen initiatief en betaalde de volle pot. / I have an add- and sponsor free blog and I bought these beads  at full price at my own initiative and without any form of compensation for writing this blog post. 
Lees dit voor mijn regels rond gebruik en copyright voor mijn ontwerpen/ More info about my rules for copyright on my designs.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com