dinsdag 23 februari 2016

'Marokkaanse katten'-week - 2


'Marokkaanse katten'-week - 2

De vele rondzwervende katten in Marokko worden voor zover ik het kon zien wellicht niet in de watten gelegd met zorgvuldig uitgebalanceerde maaltijden, veilige kattenspeelgoedjes en regelmatige doktersbezoekjes. Maar ze hebben het voor zover ik dat kon zien ook niet slecht.

'Marokkaanse katten'-week - 2

Als je maar lang lag genoeg blijft ' geelogen ' naar een portie vis, wordt dat uiteindelijk beloond.

'Marokkaanse katten'-week - 2

Met kakelverse vis recht uit zee, gekuist en al.

'Marokkaanse katten'-week - 2

En hoeveel Antwerpse zwerfkatten krijgen dat voor mekaar ?

'Marokkaanse katten'-week - 2

Ik zag de Marokkaanse katten opvallend vaak al etend. Overal stopten mensen ze lekkers toe. Ook wij deden dat af en toe.

'Marokkaanse katten'-week - 2

Daarbij viel het me trouwens op dat ze op een veel minder opdringerige manier bedelden om eten dan wijlen mijn kat dat deed.
Nochtans heeft de mijn nooit moeite moeten doen om aan eten te geraken ...

'Marokkaanse katten'-week - 2

Deze kat zit onder een kraampje van een plaatselijke slager. Die vond dat ze in de hemel was terechtgekomen en was duidelijk vastberaden om haar plekje niet op te geven. Ik zag ze er al duttend naast een restje vlees zitten en toen ik een paar uur later terug passeerde zat ze er nog altijd :). 

'Marokkaanse katten'-week - 2

En ge moet ook af en toe drinken als kat natuurlijk ....

'Marokkaanse katten'-week - 2
'Marokkaanse katten'-week - 2
'Marokkaanse katten'-week - 2

meer Marokkoblogposts ....
meer katten....

6 opmerkingen:

  1. Wat een leuke foto's! Ook in het vorige bericht. De rode kat in de doos is net onze Tijger (die is alleen dikker waarschijnlijk). Ik wist niet dar er in Marokko zo met de katten werd omgegaan. Eigenlijk hoort het zo te zijn. Het is er wel mooier weer natuurlijk. Onze katten hebben een hekel aan kou en regen. En ja, hier in Nederland...... In de lente en zomer leven ze ook meer buiten. Mijn oudste dochter gaat over een paar weken naar Marrakech. Ik ben benieuwd hoe de katten daar zijn. Ik vraag haar wat foto's te maken. Bedankt voor de leuke foto's en jouw altijd weer grappige commentaar daarop.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hé, was die vis bij de 4e foto een krijgertje of was er sprake van zelfbediening :) Doet me altijd goed als de dieren op straat een beetje verwend worden door de mensen. Wat een schoonheid, de rode kat op de laatste foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Herkenbaar die foto1s van katten in het buitenland. Op Kreta en Rhodos was het net zo.
    Overal lopen katten die door de bevolking worden bij gevoerd. In hoekjes en steegjes staan oude pannetjes of bakjes met water en etensresten of wat kattenbrokjes. Vaak zijn het prachtige exemplaren... en dan die jongen... zo vertederend!
    Leuk dat ik even mocht mee genieten.

    Groetjes,
    Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben ook altijd de kattenfotograaf van dienst op reis :) Iets in die dieren trekt me aan en vraagt om een foto he :)
    Zo kochten wij op onze reis naar Kroatië - Montenegro - Bosnië-Herzegovina een zakje kattenkorrels (van de beste, maar spotgoedkoop :) ) en telkens we zwerfkatjes tegenkwamen gaven we wat korrels. Ze noemden me al de 'poezendame' :) En durfde je je op een bankje zetten (zelfs zonder eten aan te bieden) dan kwamen die beestjes allemaal naar ons toe en gingen naast en bij ons zitten, echt bijzonder!

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com