dinsdag 8 september 2015

Blog in de kijker : de mooie planten en insekten van Muggenbeet

bron foto
Het is nog eens tijd voor een nieuwe blog in de kijker, vind je niet? 
En deze keer heb ik er eentje uitgekozen waarvan ik achteraf gezien verbaasd ben dat het nog zolang geduurd heeft vooraleer ik hem eens in de kijker zette.



bron foto
Ik hou zelf van natuur en van tuinieren. Maar ik ben niet zo'n kenner  van al dat natuurschoons en met de piepkleine stadstuintjes die bij het appartement horen dat ik huur en de vele andere activiteiten die mijn aandacht opeisen ben ik toch maar een beperkte tuinier . Daar moet ik niet flauw over doen, dat mag gezegd worden. 

bron foto

Maar Ludo Rutten - dat is meneer Muggenbeet ( ik hoop dat ik hem zo mag noemen want ik vind dat grappig klinken ) - weet heel veel van bloemen, planten,  insecten en van tuinen. Hij moet volgens mij - ik heb hem nog niet 'in't echt ' gezien maar wel op vele foto's ondertussen - een pracht van een tuin hebben met vele heerlijke  hoekjes  en mooie planten en vijvers en vele levende wezens (waarom moet ik nu ineens aan Eric of het kleine insectenboek denken ? Ik moet dat nog eens lezen ! Da's van mijn kindertijd geleden en ik heb dat nog ergens liggen denk ik.)

bron foto

Meneer Muggenbeet maakt mooie foto's van wat zijn tuin zo allemaal te bieden heeft ( en dat is heel wat ! ) . Ik bekijk ze met veel plezier en lees ook graag den uitleg die er dan bijstaat.
Ooit al eens gehoord van een ' schorsmarsipa ' ?
Ikke  niet tot ik deze foto zag en de bijbehorende uitleg las ... Zo leerde ik dat dit een springspin is en dat ze 8 ogen heeft !


bron foto
En dit is een pantserjuffer. Schoon hé !

bron
Soit,
Ik hoop dat meneer Muggenbeet het me vergeeft dat ik zomaar wat van zijn foto's van zijn blog heb gehaald.
Want alle foto's in deze blogpost komen van zijn blog , zo zie je ineens direct waarom ik die blog met zoveel plezier lees.
Ik heb ze zonder vragen hier geplaatst , ik ga er elke keer als ik een  'blog in de kijker' schrijf  van uit van uit dat de blogger in kwestie het een plezante verrassing vindt om zo een keertje onverwacht in de aandacht gezet te worden.
( Aan al diegenen die ik eerder op deze manier in de kijker zette : als je liever niet hebt dat ik dat doe, moet je het laten weten hé. )

En nu allemaal massaal naar de blog van Ludo Rutten om vanalles te leren over waterjuffers en vlinders, om tips te krijgen voor je tuin en om vooral te genieten van al dat moois waar hij zomaar dagelijks live kan naar kijken !

Meer blogs in de kijker lees je onder deze tag .

3 opmerkingen:

  1. Dankjewel, wat een eer! Wordt geapprecieerd. Ben even non-actief wegens heropstart van schooljaar, hoop binnenkort er terug aan te beginnen. grts.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 't Is best een leuk adresje, die muggenbeetblog.

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com