woensdag 11 maart 2015

DIY - keischone keiringen !

DIY - keischone keiringen !

Ge kunt ook op stenen tekenen. Wist je dat ? 
Ik heb dat al meermaals zien passeren op andere blogs en besloot dat zelf ook eens te proberen.
Het leek me namelijk wel schoon om daar dan ringen mee te maken. 

DIY - keischone keiringen !

Ik koos dus mooie stenen uit die een passende afmeting hadden voor een ring en haalde mijn doos acrylverftubes uit de kast.
Ik duikelde  ook mijn witte acrylstift op uit mijn pennenzak - ik heb 1 acrylstift : een witte. (Die gebruik ik normaal gezien om wat extra accentjes aan te brengen op mijn kleurpotloodtekeningen in mijn vergadertekenboekje . Het 2de boekje is bijna vol ! Binnenkort toon ik dus terug tekeningen op mijn blog ;) ). 


De rode verf heb ik aangebracht met penseel... 

DIY - keischone keiringen !

... en met tandenstokers .

DIY - keischone keiringen !

Gewoon maar wat improviseren was het plan en dat leidde tot dit ... .

DIY - keischone keiringen !

Nog een ringbasis er tegenaan kleven met 2-componentenlijm en mijn ringen waren klaar.

DIY - keischone keiringen !

Ik blijk wel vaak terug te vallen op rood en wit. Is dat jullie ook al opgevallen ? 

DIY - keischone keiringen !

De gelige heb ik al een paar keer gedragen en ik moet je waarschuwen : vooral het wit komt er weer af. Dat vind ik op zich niet zo erg : ik kan dat gewoon terug bijtekenen hé . Maar ik wilde het wel laten weten voor als je op een bestendiger resultaat rekent als je het zelf uitprobeert. 
Misschien kan je er wel nog iets oversmeren om het te verzegelen of een basis gebruiken voor je met de acrylverf begint? 
Zelf wilde ik dat niet doen omdat ze dan misschien wat te hard gaan blinken en dat vind ik niet mooi. 

DIY - keischone keiringen !

Van deze maakte ik een ring zonder extra verf te gebruiken : dat kleine platte  steentje vond ik precies een hartje, vandaar ....

DIY - keischone keiringen !

Heb je zelf ook al op stenen geschilderd ? Je tips zijn altijd welkom ! 

DIY - keischone keiringen !

Meer juwelentutorials hier ...
More jewelry tutorials here ... 

Ik heb een reclame- en sponsorvrije blog en kreeg niks in ruil voor de aankoop van deze kralen. Ik kocht ze op eigen initiatief en betaalde de volle pot. / I have an add- and sponsor free blog and I bought these beads  at full price at my own initiative and without any form of compensation for writing this blog post. 
Lees dit voor mijn regels rond gebruik en copyright voor mijn ontwerpen/ More info about my rules for copyright on my designs.



13 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee, ik vind die rood-witte zelf ook erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beautiful rings :)

    Stopping by from the linkup at Someday Crafts. Have a nice week!

    Alex

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw! Heel erg mooi! Een beetje aboriginal-achtige kunst!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi, maar voor mij iets te groot.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel fijntjes, je tekeningen, vooral met de acrylstift!! Deed mij ook meteen aan aboriginal kunst denken :-). Mooi!!
    Ik heb ook stenen beschilderd en tekeningetjes op gemaakt. Dat deed ik ook wel met viltstiften. Dat blijft goed zitten.
    Voor de naamstenen voor mijn kleindochtertjes heb ik het gefixeerd met een paar lagen blanke nagellak. Dat blijft aardig goed (nu bijna jaar oud).
    Groetjes, Nelleke
    Ze staan op mijn blog; vorig jaar juni. http://nellekemaaktvanalles.blogspot.nl/2014/06/stenen-beschilderen-3.html

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zelf draag ik geen ringen maar ik vind ze heel erg geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat origineel, zeg!

    Dat wil ik ook eens proberen.
    Heb hier nog keramiekverf staan, dat lukt ook wel denk ik.

    Merci voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Pretty! The darkest stone is my favorite!

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com