zaterdag 29 november 2014

Gemaakt: mijn kerstkaart(en) !

Ne mens zou het soms vergeten maar ik heb zelf ook een etsywinkeltje natuurlijk.
Dat staat gewoonlijk vol met juwelen - oorbellen vooral - maar ik maak oa ook elk jaar een nieuwjaarskaart en ook deze zijn dan te koop in mijn etsyshop.
Dit jaar is het deze geworden :

Gemaakt: mijn kerstkaart(en) !

Dit is trouwens niet de oorspronkelijke foto, maar een scan van het gedrukte kaartje.

Ik laat ze altijd drukken bij Vistaprint. Mijn favoriete manier om de achterkant af te werken is daar echter niet meer beschikbaar en andere manieren kosten in tegenstelling tot vroeger ineens extra waardoor ik het achteraan maar leeg heb gehouden.

Ook het formaat is in tegenstelling tot vorig jaar veranderd : deze zijn A6-formaat, zijnde 148 op 105 mm.

Deze postkaart is in een set van 7 te koop in mijn etsywinkel aan 5 euro ( = zonder verzendkosten en zonder enveloppes ) .
Maar je kan ook mijn kaartjes van de vorige jaren bestellen en zo zelf samenstellen welke 7 kaarten je wil.
Omwille van de veranderingen bij vistaprint zijn de kenmerken van die kaarten een beetje een chaos geworden dus ik zet het er even voor de volledigheid per kaart bij :


Deze rode pepers maakte ik in 2011 maar ik liet ze nu bijmaken waardoor ze ook een lege achterkant hebben en het A6-formaat.


Gemaakt: mijn kerstkaart(en) !

In 2012 ging ik voor een foto van de hulst met rode besjes uit mijn tuin.


Gemaakt: mijn kerstkaart(en) !

Ze hebben deze achterkant (mijn favoriete manier om de achterkant te laten drukken maar dat gaat nu niet meer) en hebben een iets ander formaat dan de vorige 2 :  138 op 107 mm.



Vorig jaar ging ik voor een kerstige rode zelfgebreide kat. Mijn persoonlijke favoriet : 


Gemaakt: mijn kerstkaart(en) !

De achterkant kreeg toen een echte postkaartbedrukking.
Ook hier is het formaat 138 op 107 mm.




Alle kaarten zijn gedrukt op glossy papier en worden verkocht zonder enveloppe.

Tussendoor effe vermelden dat ik niet 100% tevreden ben van vistaprint : op mijn oorspronkelijk ontwerpen is de gekleurde kader aan elke kant  even breed en breder dan op de uiteindelijke print, maar vistaprint accepteert dat dus niet.
Bovendien zijn hun producten de voorbije 2 jaar enorm in prijs gestegen - zowat verdubbeld denk ik - waardoor ik dit jaar af moet haken voor het laten maken van mijn jaarlijkse fotokalender die ik uitdeelde als kerstkadootje. Ik kan me dat financieel dit jaar niet permitteren.... 
Ik geef toe : ze zijn nog altijd niet overdreven hoog geprijsd in verhouding tot andere firma's waar je dit soort van drukwerk kan laten maken, maar het is echt wel een heel groot verschil met hoe het vroeger was .
Tips voor alternatieven voor vistaprint zijn dus altijd welkom ! 

Sturen jullie papieren postkaartjes eigenlijk ? 

1 opmerking:

  1. Lovely postcards!! And so many amazing earrings! My favorite are "Taiwan" and "orient express"

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com