vrijdag 13 januari 2012

dames met zonnebril

Een paar dagen geleden kreeg ik bezoek van een paar vriendinnen
en in de loop van de gezellige uren die we samen doorbrachten, kwamen we op mijn oude tekeningen en foto's...
Ik had ze nog niet aan veel mensen laten zien, maar deze keer besloot ik ze - voor het eerst in jaren - nog eens boven te halen.
De vriendinnen in kwestie bleken nogal enthousiast.
Des te opmerkelijker als ge weet dat alvast  1 ervan fantastisch mooi kan tekenen.
Zij heeft écht talent ( en wie weet, misschien mag ik hier ooit eens iets van haar laten zien ?  )
Ik 'teken' met momenten erg veel en gebruik daarvoor verschillende middelen : plakkaatverf, pastelkrijt, wasco, grafiet, acryl, aquarel, kleurpotloden, acrylverf, alcoolstiften...
Ik heb het allemaal in huis...
Maar er zijn ook jaren dat dat gewoon ver weg in de kast blijft liggen.
De laatste maanden  ben ik terug wat actiever op ' teken' vlak , maar dat was lang - jaren eigenlijk - geleden...

Ik vond het eigenlijk verrassend plezant om die tekeningen terug te zien.
Ik heb mezelf altijd als talentloos beschouwd op vlak van grafische kunsten, en dat vind ik nog altijd.
Maar nu ik ze zo terug zag vond ik dat er toch tussen zaten die ik best wel plezant vind.
Plezant is nog niet hetzelfde als kunst met een grote K hé...
Ik geneer me niet meer om ze te laten zien...
Maar die grote 'K', die komt er nooit ;)

Ik besloot er een aantal in te scannen.
Alleen : de meesten waren te groot voor mijn scanner ;)
Maar bij deze 2 vind ik het niet erg dat er een stukje af is...
En misschien laat ik later nog wel eens wat ' oudjes ' zien ;)


dames met zonnebril

dames met zonnebril

Ik gebruikte  hier plakkaatverf.
En 'alcoolstift' om af te lijnen  ( ik lijn graag af :-)  )
De datum staat op de achterkant :
6 oktober 1993...
ze zijn zeker niet perfect...
Ik zie overal foutjes ...
en slordig smossig verfwerk...
Ik overwoog even stiekem wat opknapwerken te doen op mijn fotobewerkingsprogramma alvorens ze te plaatsen...
Maar zo ben ik niet ...
Eerlijk is eerlijk...
Zo zien ze er uit...
En  ze zijn al bij al toch ' cool' , deze dames ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com