zondag 11 september 2011

rommelmarktschatten en een WIPje

Eindelijk ben ik nog eens op een rommelmarkt geraakt !
Dat was van het begin van de zomer ge
Oeps : opnieuw : dat was van het begin van de periode die zomer wordt genoemd maar het niet was dit jaar geleden....

Dit haalde ik tevoorschijn uit al die bergen spullen die mensen niet meer willen :

Een zeer kitscherig zalig japans theekopje...

rommelmarktschatten


5 meter retrostof !
Van een meter breed . 
Ze past perfect bij het tafelkleed dat ik op de vorige rommelmarkt vond ! 

rommelmarktschatten

 een 30-tal borduurgarenbundeltjes...

rommelmarktschatten

daar hoopte ik op : een berg knoopjes...
Sinds ik oorknoopjes en ringen maakte met knoopjes, smaakt dat naar nog.
En ik was dus zeer blij om 2 kramen tegen te komen waar ik heerlijk kon rommelen tussen mooie knopen.
In kraam 1 bracht ik 2 meisjes op ideeën door ze mijn knoopjesring te laten zien
Ik hoop voor hen dat ze niet allemaal verkocht zijn geraakt zodat ze zelf ook wat kunnen maken ;).
En de dame van kraam 2 vond het maken van knoopringen een goed idee voor op school.
Plezant, zo'n enthousiaste reacties !
Ik hoop dat ze mooie dingen maken!
En vermits ik ze mijn kaartje gaf, komen ze hier misschien wel eens kijken.
Daarom :
zwaai zwaai dames van de knopen !
Maak er iets moois van !

rommelmarktschatten

een blaadje met 24 oude knoopjes.
Ze lijken wel wat op appeltjes vind ik...

rommelmarktschatten

Een oude zeer degelijke én mooie kartelschaar.
getest op papier en ze was nog goed...

rommelmarktschatten

Een blikken doos met slotje

rommelmarktschatten

een oude zeer degelijke en mooie notenkraker...

rommelmarktschatten

en nog een mosterdgeel truitje.
Maar dat is in de was...
geen foto dus...

Die knoopjes van hierboven gaan misschien wel dienst kunnen doen bij 1 van mijn  vele  volgende projecten.

En dan nog mijn WIPje : ik ben wat rondelletjes aan het haken.
Wat en of het wat wordt, zie je later wel ;)

rommelmarktschatten

Maak er nog een zalige zondag van !!!!!!

11 opmerkingen:

  1. Wat goed zeg, je hebt echt hele mooie knopen gescoord! En dat kopje is toch ook te prachtig voor woorden, super!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldige aankopen heb je gedaan! Die knoopjes zijn echt super. En dat stofje ... Wauw!
    En op dat blikje ben ik helemaal verliefd.

    Fijn weekend!
    San

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk hé als je zowat vanalles bijhebt!
    Geniet ervan!
    Groetje van Saartje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een geweldige dingen heb je gescoord! =)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk jouw rommelmarktschatten! En wat een leuke kollen en sjaals zag ik! Het heeft me weer heerlijk geinspireerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. SUPERgave vondsten! Ik moet eens met jou gaan rommelmarkten!!
    Groetjes,
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zie dat je je eens flink hebt laten gaan . . . goed zo, dat stimuleert de creativiteit !
    De knopjes op de ringen en studs kleef je die met superlijm of siliconen ?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow dat theekopje is mooi! Zou een geweldig speldenkussen maken ;) Wat is een rondelletje? Klinkt interessant!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wauw het kopje en de blikken trommel!! wat een schatten!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh die blikken doos, daar heb ik het ook wel mee hoor.

    En die notenkraker, zou me hier nu goed van pas komen, want ik heb net van mijn collega een ganse zak noten gekregen.

    Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jij hebt daar echt oog voor hè :) De doos vind ik ook heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com