woensdag 9 maart 2011

ergernissen nav de internationale vrouwendag van gisteren

' dat is hier in het westen toch niet meer nodig ' hoor je vaak zeggen.
We zijn hier namelijk geëmancipeerd naar't schijnt.
Jezelf feministe noemen is niet goed voor je imago, want dan ben je een ouwbollige mannenhatende lesbo. 
En toch doe ik het wel : ik ben feministe en daar ben ik fier op !
En ja : soms ben ik ouwbollig. Maar ik haat ' mannen ' niet en  - alhoewel niet echt relevant eigenlijk - ben niet lesbisch.

Maar het wordt wel ' gevierd ' in België, die internationale vrouwendag....
Zo maakte de ' kwaliteitskrant ' De Morgen dagenlang op voorhand reclame met hun 'vrouwvriendelijke' stunt : Op vrouwendag zou de krant uitzonderlijk geleid worden door 2 vrouwen én zou er dus geen sport te vinden zijn in de krant ....
1 dag per jaar wordt 1 vlaamse krant geleid door vrouwen : dan zijn we zeker wel geëmancipeerd in België...
En ' geen sport in de krant ' = blijkbaar  ' we zijn vrouwvriendelijk '....

De Gazet van Antwerpen wijdt een artikel aan de volgens hen meest vrouwvriendelijke uitvindingen, zijnde bijvoorbeeld de pil en een tampon.
Maar ook : de elektrische wasmachine, de stofzuiger en de microgolf. Dat laatste zorgt er immers voor dat ' de hulpeloze man nu ook in staat is zijn diepvriesmaaltijden op te warmen '....

En op vijfTv is de stunt van de dag ter ere van de vrouwendag : 15 % korting op elke aankoopschijf van 50 euro voor schoenen bij brantano ! Want het is vrouwendag !


Net nu werd in de hema het contract van een dame die een hoofddoek draagt, niet verlengd.
NVA wil ook in het parlement het dragen van hoofddoeken verbieden.
Eerder hadden ze dan weer problemen met te sexy kledij van een vrouwelijke verkozene.
Tezelfdertijd steigert het bedrijfsleven in België bij het idee van quota voor vrouwen in hun raden van bestuur.
Maar wij hebben dat niet meer nodig zenne, die vrouwendag.....


Ik ben echt absoluut overtuigde feministe ! En dat is ook vandaag hier in het westen meer dan nodig ! Dat is gisteren nog eens erg zichtbaar geworden... Zelfs het concept ' internationale vrouwendag ' lijkt al niet meer te worden begrepen....

( info over de internationale vrouwendag op wikipedia  en interessante achtergrondinfo op de redactie.be)

1 opmerking:

  1. Ik vind het eigenlijk wel grappig en erg opvallend dat hier geen reacties opkomen ;) : het valt dan ook - ik geef het toe - een beetje buiten mijn normale blogmaterie. Maar hey : ook dat hoort bij 'me' !

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com