zondag 12 december 2010

Toch weer in de kralen en de muziekskes gevlogen ;)

Met wat zal ik beginnen ? eerst het muziekje ? Of toch eerst de juweeltjes.

Weetgewat : ik doe het gewoon door elkaar...
En ik begin dan met dit :

boekenlegger Victoria ( jaja : nu ik mijn etsyshop ben begonnen, geef ik mijn juwelen een naam... Moeilijk soms zenne, maar deze roept bij mij de naam 'Victoria' op . Vraag me alleen niet waarom ;))

Toch weer in de kralen en de muziekskes gevlogen ;)


met koper, een héél mooie grote agaatkraal uit nigeria en kleinere kralen van amazoniet, roze kwarts en dat gele weet ik eigenlijk niet .


en dan nu effe een lied :
Het is een lied van Stijn Meuris
of nee : het zijn eigenlijk 2 liederen van Stijn Meuris : 'wat een mooie dag' en 'het zou niet mogen zijn'.
En ik vind ze allebei onwaarschijnlijk goed.
Wel wat depri soms, maar zo is het leven ook hé.
Toch ook mooi.
En zeker omdat hij hierbij versterking krijgt van de  ' godfather ' van de Nederlandstalige Belgische muziek ( sorry, het woord "Vlaams "komt moeilijk uit mijn strot tegenwoordig ) : Raymond Van het Groenewoud.
Ik merk dat ik er vaak duetten uitpik, maar ik zal ze allebei wel eens op een andere keer in de bloemekes zetten want dat verdienen ze.
Het is een filmpje zonder ' film ' eigenlijk
het gaat dus alleen om de muziek. maar ik vond er geen waar deze versie in zijn geheel opstond.
Luister en geniet !
En kijk ondertussen eens naar buiten : heb ik ook net gedaan en met een regenboog, zon en een dreigende hemel aan de andere kant is dat een zeer mooie ervaring erbij !


Zo, en ondertussen nog wat juwelen...
of eerst de boekenleggers :

Toch weer in de kralen en de muziekskes gevlogen ;)

Deze is een kleine blackplated metalen boekenlegger met manmade maansteen, miyuki cube beads , een roodgeverfd howlietkraalytje en een prachtig grote facetgeslepen onyxkraal. Ik vind de combinatie van deze materialen erg mooi ! Hij heet dan ook ' black beauty '.



dan heb ik ook nog deze gemaakt : een snoeperige boekenlegger met bloemenelementen,' candy and flowers' genaamd :

Toch weer in de kralen en de muziekskes gevlogen ;)

Metalen boekenlegger met prachtige glaskralen en bloemetjes van lucite met een vintage metalen bloemenhanger.

En dan nog de oorbellen :

er is 'bubbles',  met mooie glaskralen, rocailles, metaal en metallook
Ze zijn 4,5 cm lang

Toch weer in de kralen en de muziekskes gevlogen ;)

en deze ' oranjebellen'
glas en metaal en de haken zijn sterling zilver.
Ik vind dit een erg mooie kleurencombinatie !
Ze zijn net geen 4 cm lang.

Toch weer in de kralen en de muziekskes gevlogen ;)

en tenslotte nog deze lieveheersbeestjesbellen :
Ook allemaal glas en metaal en met zilveren haken.
Ze zijn 4,5 cm lang en blijven lekker bij mij ;)



Toch weer in de kralen en de muziekskes gevlogen ;)

O : en tip : sommige van mijn maaksels belanden in mijn etsyshop ( niet allemaal , want ik wil eerst wel wat klanten alvorens die helemaal vol te proppen ;) , maar als je iets ziet dat je leuk vindt en dat staat niet in mijn etsy : mail me dan maar. Ge weet maar nooit hé ! ) .
Daar staan dan telkens meerdere foto's van dezelfde creaties, dus als je meer foto's wil zien moet je daar eens gaan kijken.

Een fijne zondag nog allemaal !!!!!

2 opmerkingen:

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com