vrijdag 12 mei 2017

DIY - oorbellen/earrings 'Indian Vibes'

free tutorial for earrings by moois van m(i)e

Ik vond een hele straat met kralenwinkels in Napels! Zomaar ineens! 
En in de eerste winkel waar ik binnenstapte zei de winkelier: 'ik heb echt iets goeds voor je' en bracht me vervolgens naar een klein doosje met een paar Indische kralen.
Ik koos er 2 paar uit en heb ondertussen grote spijt dat ik het daar bij hield want ik ben helemaal verliefd op deze kralen!
Raar eigenlijk hé, dat ik dan elke keer spijt heb van hetgeen ik niet meebracht. Ik heb namelijk kralen genoeg en geniet ondertussen ook erg van de bellen die ik met deze kralen maakte. Soms ben ik wat te gulzig denk ik ...

I recently visited Napoli in Italy and there I ran upon a street full with bead shops! Totally unexpected!
In the first shop I visited, the owner took me to a small box with a few Indian beads saying he had just the beads that would please me.
I chose 2 pair of beads from that box and now I regret not buying more of them because I'm so in love with these beads.
Strange, isn't it? When I bought something  nice , I which I bought more of them instead of being happy with the ones I got and the immense amount of beads I have waiting to be transformed in some jewelry. Sometimes I'm a bit to greedy I guess....


free tutorial for earrings by moois van m(i)e

Bon , Ik ben alvast heel blij met het duo Indische kralen dat ik meebracht en helemaal met de bellen die ik er van maakte en heb ze al heel de week met veel plezier gedragen!

Anyway, I am very happy with these pair of beads and with the earrings I made with them. I wore them all week and i'm so delighted with them!

free tutorial for earrings by moois van m(i)e

BENODIGDHEDEN/SUPPLIES: 

materiaal:
  • 2 x 1 grote kegelvormige Indische kralen
  • 2 x 1 rode druppelkraaltjes. De mijne kocht ik als zijnde rode koraal maar ik betwijfel erg of ze dat echt zijn. Moet ook niet trouwens, ze zijn mooi zoals ze zijn.
  • 2 x1 lange nietstiften
  • 2 x 2 kleine kralenkapjes
  • 2 x 1 kleine rode kraaltjes 
  • oorhaakjes

gereedschap:
  • 2 platbektangen
  • 1 rondbektang
  • 1 kniptang
free tutorial for earrings by moois van m(i)e

material:
  • 2 x 1 big cone shaped Indian beads
  • 2 x 1 red drop beads 
  • 2 x 1 large head pins 
  • 2 x 2 small bead caps
  • 2 x 1 small red beads
  • ear wire
tools:
  • 2 flat nose pliers
  • 1 round nose pliers
  • 1 cutting pliers
free tutorial for earrings by moois van m(i)e

ZO MAAK JE HET/DIY:

Het leek me het mooist om de kegelvorm nog te versterken door er onderaan druppels aan toe te voegen zodat de bellen helemaal in een puntje zouden eindigen.
Rijg dit aan de nietstift: 1 druppel met punt naar beneden + 1 kralenkapje + 1 Indische kraal met de smalste kant naar beneden + 1 kralenkapje + 1 rood kraaltje.
Je kan de nietstift best zo recht mogelijk maken vooraleer te rijgen.

I imagined it would look nice to increase the cone shape of the Indian bead by adding a drop bead. That way the cone shape would end in a small point. 
String onto the head pin : 1 drop bead point down + 1 bead cap + 1 indian bead with small side down + 1 bead cap + 1 red bead.
It is best to straighten the head pin before stringing the beads.

free tutorial for earrings by moois van m(i)e

Maak een oogje aan het uiteinde van de nietstift. Ik sloot het oogje een beetje maar dat is niet echt nodig. 
Make a loop at the end of the head pin. I closed it a bit, but that's not really necessary. 
free tutorial for earrings by moois van m(i)e

Bevestig het oorhaakje.
Attach ear wire.

free tutorial for earrings by moois van m(i)e

En maak nog een bel.
And make another one.

free tutorial for earrings by moois van m(i)e

Deze kralen zijn geen lichtgewichten, maar toch hangen ze tot mijn verbazing niet te zwaar aan mijn oren.
These beads are heavier than usual, but - a bit to my surprise - they are not uncomfortable while wearing them.

free tutorial for earrings by moois van m(i)e

En ik kocht nog meer kralen in Napels waar ik al iets moois mee maakte ! Wait and see!
And I  bought more beads in Napoli I already transformed into nice jewelry! Wait and see!

free tutorial for earrings by moois van m(i)e

Meer juwelentutorials hier ...
More jewelry tutorials here ... 


Ik heb een reclame- en sponsorvrije blog en kreeg niks in ruil voor de aankoop van deze kralen. Ik kocht ze op eigen initiatief en betaalde de volle pot. / I have an add- and sponsor free blog and I bought these beads  at full price at my own initiative and without any form of compensation for writing this blog post. 
Lees dit voor mijn regels rond gebruik en copyright voor mijn ontwerpen/ More info about my rules for copyright on my designs.

18 opmerkingen:

  1. Ik heb ook altijd spijt dat ik niet meer wol kocht, en heb hier genoeg liggen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie bellen! Bedankt voor je diy. Even een paar kralen halen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow! Love those earrings! Those beads were a great buy! Found ya in the Creativity Unleashed Link Party.
    Alexandra
    EyeLoveKnots.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. You found wonderful beads and the earrings are great -- memories of your trip!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lovely! My favorite color combinations.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Love those earrings. What beautiful beads. Thanks for sharing your wonderful posts at Over The Moon Party.
    See you next week.
    Hugs,
    Bev

    BeantwoordenVerwijderen
  7. These are so unusual and pretty. I don't blame you for wanting more beads. You can make so many things with these lovely beads.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. And no matter how you use them, it will always be pretty!

      Verwijderen
  8. These are so pretty, I am sure you enjoyed wearing them all week! What a joyful craft you indulge in! Thank you so much for sharing at Celebrate Your Story!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Love how your earrings turned out. Thanks for sharing at Monday Social!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Great earring - love the beads you used

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com