vrijdag 3 december 2010

Hoe kouder, hoe lekkerder...

Jaja : er zijn dingen die plezanter zijn als het heel koud is buiten. Zoals sauna...
Dat deed ik vroeger wel eens : met 'de meneer die me toen graag zag' een hele dag naar een sauna : zweten, slapen, lezen, muziek luisteren, lekker eten in het bijbehorende restaurant - een gekke huissalade bijvoorbeeld -,  naakt zwemmen in de maneschijn buiten in december... Zalig was dat.

Maar om verschillende redenen is dat saunabezoek niet meer evident : ik heb het al lang niet meer gedaan, te lang eigenlijk...


Hoe kouder, hoe lekkerder... Hoe een saunagevoel creëren thuis en zonder sauna...

Ik heb anders wel een goede gewoonte die wat in de buurt komt en me ook een saunagevoel geeft. En ik wil dat graag verklappen aan jullie ;) ( lief van mij hé !  I know, I know !) :

1. men neme een héél warm bad en blijf er in zitten tot je het écht te warm hebt. Dan kom je er uit...
2. als men preuts is , er teveel mensen meekijken, het klaarlichte dag is ..., riskeert buren te choqueren, ... wikkel je een handdoek rond je
3. en je gaat - een minuut of 5 of zo - in de tuin staan dampen, recht vanuit het bad...
4. dan kruip je lekker in de zetel onder een deken of in je bed met een tas warme thee of chocomelk  ( of een ijskoud drankje : daar heb ik vaak zin in na of tijdens een heet bad ) en krijg je het lekker warm !


zalig !!!!!!!   

5 opmerkingen:

  1. Gorgeous photo. I don't think I could run outside like that. When I was a lifeguard years ago at a hotel they had a sauna there. It was great.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha..goed idee..dank je wel!

    Fijn weekend jij!
    Groetjes,
    Maren

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hahahaha...heb je dat écht zo gedaan?? geweldig!
    ~je kaarten heb ik op de post gedaan (hopelijk staakt men hier niet )
    wil je dat ik ook reclame voor je maak? aangezien je ook leuke dingen ontwerp!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat klinkt goed als een tussendoortje, maar afgelopen weekend weer een dagje in de veluwsebron. Dat vind ik toch nog steeds het sumum samen met mijn mannetje.

    groetjes Natasja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hmmmm, dat warme bad zie ik nog wel zitte, maar dan naar buiten in de kou? Brrrrr :-))
    Groetjes Miriam

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com