zaterdag 4 december 2010

Een lieke, een eike en wat ouwe dinges....

eerst een lieke :
ik ken An Pierlé al van toen ze meedeed aan de rockrally van Humo en daar veel indruk maakte met haar versie van 'are friends electric'. Da's precies wel al lang geleden....
Ik hou van haar cd's ' mudstories ' en ' helium sunset '.
An Pierlé : een beetje een fréle en vreemd (en da's positief bedoeld) meiske op een zitbal achter haar piano met een zeer eigen manier van zingen... Een straffe madame !
Sinds een tijdje hoor ik regelmatig haar laatste nummer passeren op de radio en ik kan alleen maar zeggen : ze kan het nog altijd ! ik vind dit zo'n prachtig nummer ! oordeel zelf maar :




En dan dat van dat eike :
Ik had daar zo'n goesting voor bij mijn ontbijt ( ik zal er maar niet bijzeggen hoe laat het dan al was :-) )  : een verse witte boterham met een spiegeleike... En het smaakte nog  ook :


gebakken spiegelei

En voor diegenen die wel eens zeggen ' ik kan zelfs nog geen ei bakken' : zo deed ik het :
- men neme een pan
- en een beetje olijfolie
- dat doet ge in de pan en zet ge op het vuur
- ge strooit daar al wat zout in
- dan breekt ge je eitjes zonder de eierdooiers stuk te maken
- en kiepert ze  in de pan
- veel peper er bovenop is lekker
- en als het wit niet meer lopend is, is't klaar

En da'k nu nooit nog iemand hoor zeggen dat ge nog geen ei kunt bakken hé !

en hoe zit dat met die ouwe dinges ?
Wel : dat zit zo : ik ben druk bezig met 2 dingen momenteel :
- het vullen en op punt zetten van mijn etsyshopke ( en ge ziet dat niet, maar ik zit nu echt te blinken achter mijn toetsenbord ). Ik ga mijn etsyshopke binnenkort met veel toeters en bellen aankondigen - dat hoort zo vind ik. Maar voor diegenen die zo lang niet kunnen wachten  : hier opzij staat al een link.
Het is nog niet helemaal af, vooral mijn Engels moet nog wat uitgekuist worden, maar ik ben er toch al fier op.
- én ik ben druk doende met breien aan mijn al lang WIP-zijnde trui in jacquard.
Dus : ik heb deze week niet zoveel da'k kan laten zien en dat vind ik een beetje een ongemakkelijk gevoel.

Maar door die kou heb ik sommige spullen terug bovengehaald en toen dacht ik : 'me', ze zijn wel niet nieuw meer, maar ge hebt ze zelf gemaakt en ze zijn het tonen waard!
Daarom hier : tatatatadaaaa : mijn sjaals !

om te beginnen een bruin kortje ( voor mijn doen is die toch kort ) :


zelfgebreide sjaal



Ge ziet daar een gat inzitten : da's een idee van iemand anders en het is te ingewikkeld om uit te leggen van wie. Maar bij deze ga ik dus alvast niet onterecht met de eer lopen.
Wat is nu de bedoeling van dat gat : men doet de sjaal rond de hals en steekt het éne uiteinde door het gat en voila !
Deze sjaal is gebreid met 2 soorten wol : gewone bruine en daarbij een heel dunne met gekleurde pluisjes en dat geeft een leuk effect

zelfgebreide sjaal

zo ziede't beter...

Dan is er nog de hele pluizige ( dure ) wollen sjaal die ik ondertussen net iets te warm heb gewassen waardoor die er er eerder wat vilterig uitziet nu. Maar het voordeel is dat ik niet meer helemaal onder de pluisjes hang als ik hem gebruik...
Vroeger zag hij er dus zo uit :


zelfgebreide sjaal

Dan heb ik nog een heel lange, hij is misschien zelfs iets té lang. Ik heb hem nog nooit gemeten, maar hij hangt ruim aan beide kanten op de grond als ik hem los rond mijn hals hang. In 4 kleuren, met streepkes. Helemaal in het begin hingen er ook nog pompoms aan, maar die zijn er ondertussen allemaal terug af doordat ze voortdurend ergens achter of tussen bleven haken... :
Het is een heel warme en hij is ook erg ' cosy'  !


zelfgebreide sjaal

Tenslotte nog een ' voor-de-sier'sjaal : die draag ik dus niet tegen de kou, maar omdat hij zo schoon staat bij vooral zwarte kleren :
een lange rode, niet zo lang als de vorige, maar beide uiteinden komen toch ook op de grond als ik hem niet rond mijn hals sla, en met frengels . Deze is gehaakt trouwens:


zelfgehaakte sjaal

Ik heb er nog het patroontje van op mijn pc staan, maar het staat in een worddocument en ik krijg dat hier niet geplakt... Sorry...
Een goed voorbeeld van ' hoe maak je iemand blij met een dooi mus'  ;-) )

Soit : voor diegenen die dat nog niet wisten : ik maakte dus ook al vanalles voor ik in blogland belandde !!!


6 opmerkingen:

  1. Super je eigen etsyshop, daar kijken we naar uit! En dat je al creatief was voor je blog dat hadden we al een klein beetje gedacht ;-).Ik ben fan van de lange gestreepte kleurtjessjaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuke sjaals allemaal en k denk niet dat t iemand wat kan schelen dat ze al wat ouder zijn, ze zijn leuk om te bekijken :-)

    Chris V.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oooh, wat leuk voor je! De sjaals zien er heerlijk warm en mooi uit.
    Een heel gezellige namiddag en avond. xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige sjaals!
    Van casual tot sjiek de friemel, stuk voor stuk mooi mooi mooi :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Very nice, Me! Als je hulp nodig hebt met je Engels: call on me (ik heb Germaanse gestudeerd;))! x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk dat Vlaams. Heb er wel af en toe een woordenboek bij nodig :)
    Je eigen Etsyshop dat gaat echt wel helemaal goed komen met die mooie sieraden van jou!
    Leuk al die verschillende sjaals. Heb er ook een heleboel maar geen één heb ik zelf gemaakt. Dat kan ik namelijk niet!!
    Fijne avond
    Michaja

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com