zondag 12 september 2010

Recept: mijn favo tomatensoep-met-balletjesrecept...

tomatensoep met balletjes

Ik ben een echte soepboer...
Als lunch neem ik bijvoorbeeld altijd zelfgemaakte soep mee naar het werk.
Mijn diepvries zit voor een groot deel volgestouwd met soep...
En tomatensoep met balletjes kan daar dan niet bij ontbreken, want da's toch echt wel héél erg lekker !

Hierbij de manier waarop ik ze het lekkerst vind :


de ingrediënten




° tomaten ( vers of pulp, ik gebruikte deze keer allebei omdat ik niet genoeg verse tomaten had )
° absoluut look !
° een flinke portie verse basilicum
° een ui
° bouillonblokjes
° boursinroom met tomaat ( maar ik koop die alleen als die in afslag is, met gewone room gaat het ook... )
° gehakt
° bakmiddel
° peper en zout
° mixer

het recept




° schil de ui en de look, snij de ui fijn en knijp de look fijn
° doe de olie of boter in de pot en voeg de ui en look toe als het warm genoeg is
° voeg de - grofgesneden - tomaten toe
° voeg de grofgesneden basilicum toe
° doe er water en bouillonblokjes naar smaak bij
° laat een kwartiertje tot 20 minuten koken
° maak ondertussen de balletjes : doe er ook wat fijngeknepen look bij en kruiden. Ik gebruik liefst half varken- half rundgehakt
° Doe de room bij de soep en mix het hele goedje
° doe de balletjes bij de soep en laat nog een minuut of 5 doorkoken  
° kruid met peper en zout
° snipper er eventueel nog wat bieslook over

Meer blogposts met recepten op deze pagina ... .

8 opmerkingen:

  1. I will try this for certain. It sounds like you are a soup "nut" like me. It is so good though because it's easy to make a meal with salad or fresh bread. It is also good for the waistline. Thanks for the recipe.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tomatensoep jammie!

    Heb je weleens kaassoep gehad?

    Liefs Kaatje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. kaasssoep ken ik niet en ik ben erg nieuwsgierig naar het recept !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Handig!
    Nog bedankt voor je lieve reactie op mijn blog, ik volg je! :)

    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dankzij dit recept weet ik nu eindelijk wie je bent :) Bedankt om mijn weblog te volgen!

    groetjes,
    Wendy,

    http://iedereenismooi.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dag Me,

    Wil je een tip van mij?
    Kook de volgende keer de basilicum niet mee, maar voeg die pas toe als de soep gekookt is
    Dan blijft die veel beter zijn smaak houden, en wordt je soep nog lekkerderderder
    liefs
    Lut

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com