vrijdag 10 mei 2024

DIY - oorbellen/earrings "Sunny Side Up"

DIY - oorbellen/earrings "Sunny Side Up"

Om oorbellen te maken heb je een aantal basisonderdelen nodig: nietstiften, oorhaakjes, ringetjes ... . En die zoek ik altijd op Etsy. Probleem: op Etsy kan je nog veel meer mooie dingen vinden en zo stuitte ik op een winkel van iemand die zelf glaskralen maakte en ik zag daar deze schattige spiegeleitjes te koop. Zeg nu zelf: daar zou je toch ook niet aan kunnen weerstaan! En nu hangen ze aan mijn oren de wereld wat vrolijker te maken ;).

To make earrings, I need some basic supplies: head pins, jump rings, ear wire ... . An i always look for them at Etsy. Problem: you can find a lot of fun and beautiful supplies there and when I stumbled upon these sweet and funny sunny side up-beads, i couldn't resist them. And now they are hanging on my ears, bringing a sparkle of joy into the world. 


DIY - oorbellen/earrings "Sunny Side Up"

BENODIGDHEDEN/SUPPLIES

materiaal/material

  • 2 x 1  eitjeskraal/egg bead
  • 2 x 1  gebogen gouden hanger/bended golden pendant
  • 2 x 1 witte rocaille/white seed bead
  • 2 x 1  staafje om het wat te grote gat van de kraal op te vullen/tube bead to fill the hole of the egg bead (it is a bit to large for my head pin)
  • 2 x 1 nietstift of kettelstift/head or eye pin

  • ear wire

gereedschap/tools

Maak een oogje aan de nietstift en bevestig het aan de hanger.
Make a loop onto the head  pin and attach the pendant.


Rijg aan de nietstift: 1 eitje + 1 staafje + 1 witte rocaille. Schuif het staafje in de glaskraal. 
String onto the head pin: 1 egg + 1 tube bead +  white seed bead. Slide the tube bead into the hole of the glass bead. 


Maak een gesloten oogje in de andere richting als het andere oogje.
Make a wired loop in the opposite direction as the other loop. 


Bevestig het oorhaakje en oorbel 1 is klaar!
Attach ear wire and earring 1 is done!


Maak er nog eentje en straal!
Make another one and shine!

DIY - oorbellen/earrings "Sunny Side Up"

Meer juwelentutorials hier ...
More jewelry tutorials here ... Ik heb een reclame- en sponsorvrije blog en kreeg niks in ruil voor de aankoop van deze kralen. Ik kocht ze op eigen initiatief en betaalde de volle pot. / I have an add- and sponsor free blog and I bought these beads  at full price at my own initiative and without any form of compensation for writing this blog post. 
Lees dit voor mijn regels rond gebruik en copyright voor mijn ontwerpen/ More info about my rules for copyright on my designs.

2 opmerkingen:

  1. Wat knap iom dat zelf te maken, heel leuk voor de liefhebber.Ik draag nooit meer oorbellen, vroeger wel clips want ik heb geen gaatjes (hoogstens 1 in m'n hoofd. ;-) ) Lange oorbellen staan me ook absoluut niet, dat moet bij je passen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Very cute! Visiting from Love Your Creativity.

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com