vrijdag 12 april 2024

Uit mijn 4de tekenboekje: zeven: mandala's!

Uit mijn 4de tekenboekje: zeven: mandala's!

We zijn alweer aanbeland bij de laatste aflevering met tekeningen uit mijn sketchboekje. Ondertussen ben ik al druk bezig geweest in mijn nieuw boekje, dat een pak groter is dan de boekjes die ik gewoonlijk gebruik: Ik vond zo direct geen van hetzelfde formaat dat ik normaal bezig, maar ik vond wél een mooi boekje met deels ook zwarte pagina's waardoor ik daar met witte stiftjes op tekeer kan gaan. Het nadeel is wel dat het tijdens vergaderingen een pak minder diskreet is dan deze kleintjes. Maar ach, het zij zo, ik ga het daar niet voor laten.

Uit mijn 4de tekenboekje: zeven: mandala's!

Na wat online cursussen van Alisa Burke te hebben gevolgd (#nosponsor, gewoon betaald maar wel aangekocht op een moment dat ze stevige korting gaf. Tip: doet ze regelmatig en dan is zo'n online lessenpakket echt niet duur!) ) ben ik nog liever mandala's gaan tekenen. Ik vind mandala's een dankbaar concept om wat gedachteloos in de weer mee te zijn met stiftjes, passer en papier. Eigenlijk kan dat niet mislukken en echt iedereen kan het. Ik vertrek graag van wat met de passer getrokken hulplijntjes en begin dan lukraak, zoals het op die moment in me opkomt, de cirkels in te vullen. Heb je zin om ook eens wat te tekenen? Maar denk je dat je dat niet kan? Begin dan eens met een mandala! Echt waar!

Uit mijn 4de tekenboekje: zeven: mandala's!

Ik maak ze trouwens niet alleen in mijn sketchboekje: ik teken ook soms op groter papier of op postkaartje. Hier schreef ik eerder al eens een blogartikel over een reeks postkaartjes die ik maakte. Ook op instagram laat ik ze soms zien. En ook in eerdere boekjes doken er al op. Die eerdere boekjes kan je terugzien via deze tag... 

Uit mijn 4de tekenboekje: zeven: mandala's!

2 opmerkingen:

  1. Wauw, je hebt ze prachtig gekleurd zeg! Hoeveel tijd kost 1 zo'n mandala kleuren nou?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En getekend ook hé. hoe lang ik daar mee bezig ben is moeilijk te zeggen omdat ik de meeste teken tijdens vergaderingen en dan natuurlijk niet aan 1 stuk door bezig ben. Maar toch wel uren, ik weet alleen niet hoeveel ;) .

      Verwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com