vrijdag 24 november 2023

DIY oorbellen/earrings: "roodborstje"

DIY oorbellen/earrings: "roodborstje"

Het paar oorbellen van vandaag is eigenlijk niet het ontwerp dat ik in gedachten had toen ik er aan begon. Ik wilde graag alle stukjes ketting onderaan bij mekaar laten komen in een puntje en daar dan nog een kraal aan hangen. Een beetje zoals een parachute. Maar dat lukte maar niet. Om er toch iets anders mee te doen dan het zoveelste kralenkapontwerpje met ketting, heb ik de stukjes ketting per 2 aan mekaar vast gemaakt. 

I had another design in mind for today's pair of earrings, but it didn't work: I wanted to join together all pieces of chain and then add a bead, a bit like a parachute. But it didn't work. 
Instead I decided to join the chain in pairs to make a somewhat different design of bead cap earrings.


DIY oorbellen/earrings: "roodborstje"

BENODIGDHEDEN/SUPPLIES

materiaal/material

  • 2 x 1 kralenkapje met 10 gaatjes/bead cap with 10 holes
  • een stuk koperketting met schakels die groot genoeg zijn om er een ringetje door te steken/ a piece of copper chain with links big enough to add a split ring
  • 2 x 6 wijnrode gefaceteerde glaskraaltjes/red faceted glass beads
  • 2 x 2 grotere zachtroze gefaceteerde kraaltjes/bigger tender pink faceted beads
  • 2 x 7 nietstiften/head pins
  • 2 x 15 open ringetjes/jump rings
  • oorhaakjes/ear wire

gereedschap/tools


ZO MAAK JE HET/DIY

Knip 10 even lange stukjes van de ketting. Bevestig ze elk aan het kralenkapje met een open ringetje.
Cut 10 even pieces of chain. Attach them onto a hole of the bead cap with a jump ring.


Rijg een roze kraal aan een nietstift en steek die door het kralenkapje. Rijg nog een roze kraal en een wijnrode kraal aan de nietstift. Maak een gesloten oogje.
String  onto a head pin: 1 pink bead + bead cap + 1 pink bead + 1 red bead and make a wired loop.


Verbind de stukjes ketting per 2 met een open ringetje. 
Connect the chain in pairs with a jump ring.


Dat ziet er zo uit.
It looks like this.


Help! Ik heb een foto te weinig zie ik!
Dan maar zonder foto: maak 5 hangertjes met de rode kraaltjes en bevestig ze aan de ringetjes. De eerste oorbel is klaar. Maak er nog eentje en straal!

Help! I don't have all pictures I need! So I do it without: make 5 pendants with the red beads and attach them onto the rings. Earring 1 is done.
Make another one and shine!

DIY oorbellen/earrings: "roodborstje"

Meer juwelentutorials hier ...
More jewelry tutorials here ... 


Ik heb een reclame- en sponsorvrije blog en kreeg niks in ruil voor de aankoop van deze kralen. Ik kocht ze op eigen initiatief en betaalde de volle pot. / I have an add- and sponsor free blog and I bought these beads  at full price at my own initiative and without any form of compensation for writing this blog post. 
Lees dit voor mijn regels rond gebruik en copyright voor mijn ontwerpen/ More info about my rules for copyright on my designs.

1 opmerking:

  1. Oh, I really love the jump rings idea! I tried a similar design with bead caps and wire wrapped beads and it was tedious!

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com