maandag 12 juni 2023

Portugal: Sintra by Night

Portugal: Sintra by Night

Waar is de tijd dat ik mijn fototoestel opborg als het donker werd? Met mijn huidig fototoestel kan ik meer dan behoorlijke foto's maken in het donker. En dat doe ik ook bijzonder graag.

Portugal: Sintra by NightPortugal: Sintra by Night

Dus nam ik in Sintra ook de gelegenheid te baat om wat foto's te maken in het donker.

Portugal: Sintra by NightPortugal: Sintra by Night

Kunstlicht geeft aan foto's een bepaalde kleur. Met het blote oog is die kleur niet altijd even zichtbaar - soms is kunstlicht zelfs groen op foto! (en dat vind ik niet mooi). In dit geval bleek dat vaak geel tot oranje te zijn en dat geeft een extra mooie sfeer aan de foto's.

Portugal: Sintra by NightPortugal: Sintra by Night

We vonden ook een plekje in de stad van waaruit we een mooi zicht hadden op de verlichte citadel hoog boven de daken van de stad. De verlichting van de citadel werd nog wat extra luister toegebracht door de grote maan die er net boven scheen. Met het compacttoestel waar ik mee fotografeer is het niet altijd evident om de maan mooi scherp te krijgen, maar toch is het resultaat best geslaagd vind ik.

Portugal: Sintra by NightPortugal: Sintra by NightPortugal: Sintra by Night

We wandelden wat door de tot rust gekomen straatjes en kwamen zelfs een Portugese kat tegen!
Portugal: Sintra by Night
Portugal: Sintra by Night
Portugal: Sintra by Night
Portugal: Sintra by Night
Portugal: Sintra by Night
Portugal: Sintra by Night
Portugal: Sintra by Night
Portugal: Sintra by Night
Portugal: Sintra by Night
Portugal: Sintra by Night
Portugal: Sintra by Night
Portugal: Sintra by Night
Portugal: Sintra by Night

Ik bezocht Sintra begin oktober 2022.

Meet blogartikelen met Portugal in de hoofdrol...
Meer blogartikelen met nachtfoto's ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com