vrijdag 19 mei 2023

DIY - oorbellen met zelfgemaakte keramieken verdeler/earrings with homemade ceramic connectors

DIY - oorbellen met zelfgemaakte keramieken verdeler/earrings with homemade ceramic connectors

Op dit paar oorbellen ben ik bijzonder trots. En dat komt omdat ik de keramieken verdelers zelf gemaakt heb. Ik heb een nichtje die haar kelder heeft omgevormd tot een keramiekatelier en we vinden het erg fijn om samen creatief bezig te zijn. Haar interesse voor keramiek en de mijne voor het maken van oorbellen moésten gewoon eens een keertje samen gegooid worden en daar kwam  bij mij oa dit uit.
Ik werd voor deze connectors geïnspireerd door de zwarte klei die ik op zijn eigen al zeer mooi vond en op de handgemaakte connectors van de Tsjechische Jana

Er kwamen nog oorbelonderdelen uit de keramiekoven, maar die zijn wat eenvoudiger en verwerkte ik nog niet tot oorbellen. Vermoedelijk zullen het nichtje en ik ons nog wel eens samen op de klei storten. Die eerste keer vond ik alvast inspirerend. 

In deze tutorial beperkt ik me tot de assemblage van de oorbellen. Ik heb niet uitgelegd hoe ik de tussenstukken maakte. Daarvoor ben ik té onervaren in het werken met klei.

This pair of earrings makes me very proud because I made the connectors myself. My niece has a ceramic workshop in her basement and we both like to be creative. It was destined that this would lead to a combination of her interest in ceramic and mine in making earrings. This is one of the results.
I was inspired for these connectors by the beauty of the -black clay and by the handmade connectors of Jana from Czechia.

I made more ceramic parts for earrings but a lot more basic than this connector and I didn't assemble them into earrings yet. Probably my niece and me will play with some clay again one day and make more. This first time was already very inspiring for me.

In this tutorial I only show how I assembled them into earrings. I don't explain how I made the connectors.

DIY - oorbellen met zelfgemaakte keramieken verdeler/earrings with homemade ceramic connectors

BENODIGDHEDEN/SUPPLIES

materiaal/material

  • 2 x 1 handgemaakte keramieken connector/homemade ceramic connector
  • 2 x 2 kleine ring/small ring
  • 2 x 2 grote ring/big ring
  • 2 x 2 grote open ringetjes/big jump rings
  • 2 x 2 klein open ringetje/small jump ring
  • oorhaakjes/earwire

ZO MAAK JE HET/DIY

Open een grote open ringetje en hang het aan het klein gaatje van de connector. Omdat de klei redelijk dik is, heb je een groot open ringetje nodig.
Hang de 2 gesloten ringetjes aan het open ringetje en sluit.

Open a big jump ring and attach it onto the small opening of the connector. Attach both closed rings and close the jump ring. 


Bevestig aan het grote gat ook een grote open ring.
Attach the other jump ring onto the big hole of the connector.


Bevestig het oorhaakje met het kleine open ringetje en oorbel 1 is klaar.
Attach ear wire with the small jump ring and earring 1 is done.


Maak er nog eentje en straal!
Make another one and shine!

DIY - oorbellen met zelfgemaakte keramieken verdeler/earrings with homemade ceramic connectors

Meer juwelentutorials hier ...
More jewelry tutorials here ... 


Ik heb een reclame- en sponsorvrije blog en kreeg niks in ruil voor de aankoop van deze kralen. Ik kocht ze op eigen initiatief en betaalde de volle pot. / I have an add- and sponsor free blog and I bought these beads  at full price at my own initiative and without any form of compensation for writing this blog post. 
Lees dit voor mijn regels rond gebruik en copyright voor mijn ontwerpen/ More info about my rules for copyright on my designs.

2 opmerkingen:

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com