woensdag 5 april 2023

Oostende: The Crystal Ship

Oostende: The Crystal Ship

Oostende is een ideale plek voor een streepje street art. Sinds 2016 huisvest de stad een heus street art festival en naar't schijnt wordt dat festival stilletje aan vermaard tot over de landsgrenzen.

Oostende: The Crystal Ship
Oostende: The Crystal Ship
Oostende: The Crystal Ship

Toen ik een paar maanden geleden in Oostende was, wilde ik daar natuurlijk mijn kunstminnende oog door laten vertroetelen.

Oostende: The Crystal Ship
Oostende: The Crystal Ship

Erg moeilijk is dat niet want als je in de stad ronddwaalt, kom je de werken vanzelf tegen.
Maar op de laatste dag van mijn stedentripje naar deze badstad, besloot ik er mijn overdeelde aandacht aan te wijden door één van de uitgestippelde street artwandelingen te volgen.

Oostende: The Crystal Ship
Oostende: The Crystal Ship
Oostende: The Crystal Ship

Ik was te voet en gezien het feit dat ik van alles 20 foto's maak en daardoor niet zo snel vooruit geraak, besloot ik voor de korte wandeling te gaan. 

Oostende: The Crystal Ship
Oostende: The Crystal Ship

Die wandelingen kan je via messenger volgen als je op deze link klikt. Je krijgt dan aanwijzingen voor de te volgen route (maar ik vond het niet altijd even duidelijk).

Oostende: The Crystal Ship
Oostende: The Crystal Ship

De route bracht me niet alleen voorbij mooie en zeer mooie kunstwerken, maar leidde me ook tot stukjes van de stad die ik niet kende. Ik was bijvoorbeeld nogal gecharmeerd door de brug over de spoorweg: mooie brug, schoon zicht op de sporen die allemaal samenkomen aan het station en vlakbij een aantal mooie oude huizen.

Oostende: The Crystal Ship
Oostende: The Crystal Ship

Wellicht ondertussen het meest iconische werk van de route is het portret van Oostendenaar Arno.

Oostende: The Crystal Ship
Oostende: The Crystal Ship

Ik overwoog ook even om een bezoek te brengen aan de Mercator maar de inkom diende cash betaald te worden en ik had niet genoeg geld op zak.

Oostende: The Crystal Ship
Oostende: The Crystal Ship

Ik zag bijlange niet al het schoons dat in het kader van The Crystal Ship in Oostende de gevels siert, maar het was toch genoeg om er een paar uur mee zoet te zijn.

Oostende: The Crystal Ship
Oostende: The Crystal Ship
Oostende: The Crystal Ship
Oostende: The Crystal Ship

Onderweg liep ik trouwens ook nog op werkjes die niet bij de tentoonstelling horen maar toch ook de stad mee opfleuren.

Oostende: The Crystal Ship
Oostende: The Crystal Ship
Oostende: The Crystal Ship
Oostende: The Crystal Ship

En ik kwam ook wat kleurrijk uitgedoste boekenkastjes tegen. Zo spijtig dat ik er in Antwerpen geen meer weet staan... (ik hoop stiekem dat dat aan mij ligt en niet aan het feit dat er gewoon geen meer zijn. Maar ik vrees het ergste).

Oostende: The Crystal Ship
Oostende: The Crystal Ship

Wil je ook graag kennismaken met de street art in Oostende? Dan vind je op deze website alle nodige info.

Oostende: The Crystal Ship

Meer Oostende via deze tag...
Meer kunst via deze tag ... 

6 opmerkingen:

  1. Absolutely captivating! And to think of it, there is a lot more there!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een weelde! En ja, als het eens niet regent op zondag gaan we naar de magnolia's in het Rivierenhof! Els DDFZ

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Misschien deze zomer toch eens teruggaan naar Oostende. Zo te zien zijn er weer veel nieuwe schilderingen toegevoegd.

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com