maandag 4 april 2022

In mijn tuintje: meer lenteblommen!

In mijn tuintje: meer lenteblommen!
Narcis Wild Carnival

In januari en iets meer in februari kwamen de eerste lentebolletjes voorzichtig piepen. Bij die eerste durvers vooral sneeuwklokjes en krokussen, maar er kwamen ook al een paar enthousiaste vroege narcissoorten poolshoogte nemen.

In mijn tuintje: meer lenteblommen!
Narcis tazetta subsp. tazetta

In de loop van de maand maart hielden de narcissen zich helemaal niet meer in en toverden ze mijn voortuintje om in een zee van gele zonnetjes.

In mijn tuintje: meer lenteblommen!
Narcis Tete bouclé

Ik plantte de voorbije jaren in de herfst telkens een flinke hoeveelheid bollen bij en dat levert mooie resultaten op. 

In mijn tuintje: meer lenteblommen!

Afgelopen herfst hield ik het aantal nieuwe bollen iets beperkter want ik wilde zien welke reeds eerder geplante bollen opnieuw zouden uitkomen.

In mijn tuintje: meer lenteblommen!
Narcis "rip van winkle"

En ik ben blij om vast te stellen dat mijn 2 favoriete narcissen die ik vorig jaar plantte ook dit jaar weer tevoorschijn kwamen. 

In mijn tuintje: meer lenteblommen!
Narcis Cancan girl

Het gaat om 2 narcissen met een "ruffle"ige trompet die ik aanschafte in mijn vaste bollenwebshop 'Fluwel' (#nosponsor):"Wild Carnival' en "Cancan girl". 

In mijn tuintje: meer lenteblommen!

Ik ben daar extra blij om omdat deze narcissen helaas niet meer in het assortiment van de winkel zitten en ik ze dus via die weg niet meer kan bijbestellen. Hopelijk blijven ze het de komende jaren doen!

In mijn tuintje: meer lenteblommen!
sneeuwroem

Ook andere bolletjes blijken terug te komen maar minder talrijk dan ik had gehoopt. De kleine felle tulpjes "humilis Persian Pearl", de schattige zachtblauwe Puschkinia's, de bijpassende zachtpaarse sneeuwroembolletjes, de  gele bostulpjes zijn - weliswaar in geringere hoeveelheid - terug op post. 

In mijn tuintje: meer lenteblommen!

Naast narcissen staan ook de blauwe druifjes weer in volle glorie te stralen,  al zijn een paar variëteiten die ik plantte iets minder enthousiast dan andere jaren.  Maar misschien zijn ze wat later en ben ik wat ongeduldig.

In mijn tuintje: meer lenteblommen!

En in de laatste week van april kwamen ook de eerste tulpen al kijken. Maar daar vertel ik een volgende keer meer over, dan heb ik wellicht ook foto's die hun schoonheid kunnen bewijzen. 

In mijn tuintje: meer lenteblommen!

Meer blogartikelen over mijn tuintjes ....

Ik heb een reclame- en sponsorvrije blog en kreeg niks in ruil voor de aankoop van deze planten. Ik kocht ze op eigen initiatief en betaalde de volle pot. / I have an add- and sponsor free blog and I bought these bulbs at full price at my own initiative and without any form of compensation for writing this blog post. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com