vrijdag 22 april 2022

DIY oorbellen/earrings 'hoefijzer'

DIY oorbellen/earrings 'hoefijzer'

Ik nam mijn laatste nieuwe collecte oorbellen mee naar het bos om er daar foto's van te maken en vond deze foto van de bellen met op de achtergrond een glimp van de ondergaande zon zo mooi. De foto heeft een tof bokeh-effect en mooi licht.
De troef van deze bellen zijn de mooie edelsteenkralen die ik er in verwerkte.

I took my latest collection of newly made earrings into the woods to make some pictures and I like this picture with the sun going down in the background. I love the bokeh in the picture and the light is beautiful.
The eye catcher of these earrings are the gorgeous gem stone beads.

DIY oorbellen/earrings 'hoefijzer'

BENODIGDHEDEN/SUPPLIES

materiaal/material

  • 2 x 4 kleine groene edelsteenkraaltjes (ik denk boomagaat)/small green gem stone beads (I believe it is agate)
  • 2 x 2  grotere picture jaspiskralen/bigger picture jaspisbeads 
  • 2 x 2 geplooide brasskleurige tubes/bend brass coloured tubes
  • 2 x 1 grote metalen buttonkraal/big metal button bead
  • een stukje metaaldraad/a piece of metal wire
  • 2 x 1 open ringetje/jump ring
  • oorhaakjes/ear wire
 

gereedschap/tools

DIY oorbellen/earrings 'hoefijzer'

ZO MAAK JE HET/DIY

Plooi de metaaldraad in een boog en beklop het gebogen deel zachtjes met de hamer. Dat fixeert de vorm. Klop er niet te hard op: dat maakt het metaal dun en dan kan het breken en misschien past het dan ook niet meer door het gaatje van de kralen. 

Bend the metal wire into a bow shape and hammer the bended part softly with the hammer. That will fix the bow shape. Don't hammer to hard: the metal will break or can't pass through the holes of the beads. 


Rijg aan: buisje + 2 kleine agaatkraaltjes + 1 jaspiskraal + 1 metalen kraal +  jaspiskraal + 2 kleine agaatkralen + buisje.
String: tube + 2 agate beads + 1 jasper bead + 1 metal bead + 1 jasper bead + 2 agate beads + tube.


Maak een oogje aan elk uiteinde. De oogjes staan dwars. 
Make an open loop at each end, pointing in opposite direction. 


Bevestig beide oogjes aan het open ringetje.
Attach both loops onto the jump ring.


Nog een oorhaakje ...
Attach ear wire ...


... en oorbel 1 is klaar !
... and earring 1 in done!


Maak er nog eentje en straal!
Make another one and shine!

DIY oorbellen/earrings 'hoefijzer'

Meer juwelentutorials hier ...
More jewelry tutorials here ... 

Ik heb een reclame- en sponsorvrije blog en kreeg niks in ruil voor de aankoop van deze kralen. Ik kocht ze op eigen initiatief en betaalde de volle pot. / I have an add- and sponsor free blog and I bought these beads  at full price at my own initiative and without any form of compensation for writing this blog post. 
Lees dit voor mijn regels rond gebruik en copyright voor mijn ontwerpen/ More info about my rules for copyright on my designs.


1 opmerking:

  1. Another beautiful pair of earrings!

    Michelle
    https://mybijoulifeonline.com

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com