maandag 5 april 2021

tuinboeketjes: de eerste narcisjes!

tuinboeketjes: de eerste narcisjes!

Komt ervan, bloggen zoals ik dat doe: dan kom je in de knoei met de timing en lopen je blogposts soms achter. Ik had het plan opgevat om in putje winter  mijn blog en bijgevolg ook mijn gemoed wat op te fleuren met de foto's van de bloemenboeketjes die ik afgelopen lente maakte.

tuinboeketjes: de eerste narcisjes!

Ik had de foto's daar speciaal voor bewaard in mijn achter de schermen van mijn blog uitpuilende map 'concepten'. Daar zit materiaal in dat mits wat extra aandacht leidt tot een nieuwe blogpost. Zo ook dus de foto's van de boeketjes van afgelopen lente.
Mijn opzet slaagde nog wel voor de dahlia's (hier en hier) en de roosjes (hier), maar voor de rest is het onherroepelijk te laat.

tuinboeketjes: de eerste narcisjes!

Niet dat ik er mee inzit hoor, ik ben blij dat het te laat is om de foto's van de boeketjes van afgelopen jaar te posten. Dat betekent namelijk dat de lange winter écht voorbij is.
Sinds enkele weken hebben de mooie maar nog subtiel aanwezige krokusjes namelijk gezelschap gekregen van de uitbundig bloeiende narcissen. Er lijkt wel een zon ontploft in mijn voortuin: ineens staat hij helemaal vol met narcissen in alle mogelijke groottes, vormen, kleuren en zelfs aroma's!
Daarmee luidt mijn tuin en duidelijk het einde van de winter in. 

tuinboeketjes: de eerste narcisjes!

Tussen de gele blommen hier en daar ook al een eerste Puschkinia, een mooie zachtblauwe trosjesbloem die ik vorig jaar voor het eerst plantte en waar ik toen een beetje verliefd op werd. Ze bloeit namelijk zeer lang en is zeer lieflijk. Sinds dit jaar hebben ze gezelschap gekregen van de zacht paarse bloemetjes van de Sneeuwroem. Samen met een piepklein narcisje maakte ik er een miniboeketje  mee. Op die manier kan ik ook binnen genieten van hun schoonheid. 

tuinboeketjes: de eerste narcisjes!

De foto's met lenteboeketjes van 2020 laat ik nog maar een jaartje bij mijn concepten staan. Misschien ben ik volgende winter wél op tijd om ons gemoed wat op te fleuren met foto's van kleurige lentebloemen. 

tuinboeketjes: de eerste narcisjes!

Meer moois uit mijn tuin via deze tag ... 

8 opmerkingen:

  1. I am still waiting for the daffodils to show up!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Totally gorgeous photography of all your blooms. So many interesting Narcissus...hugs, we just had our daffys begin to open here in Chicagoland! Sandi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bij ons staan ze ook in bloei. Eindelijk kleur in de tuin.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja! Dat is altijd nogal een contrast na die grijze winterdagen hé!

      Verwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com