vrijdag 19 maart 2021

DIY oorbellen/earrings 'kwak'

DIY oorbellen/earrings 'kwak'

Er was een tijd dat rond deze tijd van het jaar de straten hier in de buurt het toneel werden van het eerlijk gezegd vaak angstaanjagend agressief liefdesspel van een hoop eenden. En later zag ik er wel eens een hoop mooi in een rijtje de straat oversteken of wat uitrusten tussen de bloemetjes voor mijn voordeur.  Ooit viel ik zelfs eens bijna struikelend de deur uit omdat er eentje op de dorpel voor de deur zat te slapen. Maar om de of andere reden gebeurt dat de laatste jaren niet meer en eigenlijk vind ik dat spijtig. Maar ik kan nu wél een eend aan mijn oren hangen! Een Franse nog wel want ik kocht ze ooit in Parijs.

Once, around this time of year, the streets in my neighborhood were used as the playground for the often frightening aggressive love life of some ducks. Or I saw a few of them crossing the street, nicely in a row. Or I almost tumbled over them after opening the front door because one of them was sleeping there. For some reason, since a few years, that doesn't happen anymore and I miss that. But instead I can now hang a duck at my ear! A French one,  I bought it in Paris! 

DIY oorbellen/earrings 'kwak'

BENODIGDHEDEN/SUPPLIES

materiaal/material
  • 2 x 1 eendenhangertje/duck pendant
  • 2 x1 roos blaadje/pink leave
  • 2 x 1 maanvormig roos tussenstukje met 3 dwarse gaatjes/moon shaêd bead with 3 holes
  • 2 x 1 roze druppelhanger/pin drop pendantµ
  • 2 x 1 gele druppelhanger/yellow drop pendant
  • nog wat kleine kraaltjes, ik gebruikte 2 x 7 roze rocailles, 1 blauw staafje, 1 zilver staafje, 3 groene rocailles, 1 gemêleerd groter kraaltje en 1 klein rond blauw kraaltje/Some small beads. I used 2 x 7 seed beads, 1 blue tube bead, 1 silver tube bead, 3 green seed beads, 1 mottled bigger bead and 1 small round blue bead
  • 2 x 5 open ringetjes/jump rings
  • 2 x 3 nietstiften met een bolletje/ball head pins
  • 2 x 4 stukjes metaaldraad/pieces of metal wire
  • oorhaakjes/ear wire

DIY oorbellen/earrings 'kwak'

gereedschap/tools

Steek een nietstift van boven naar onder door de beide buitenste gaatjes van het maanvormig kraaltje en maak een oogje.
Stick a head pin though both holes at the side of the moon shaped bead and make a loop.


Steek een nietstift van beneden naar boven door het middelste gaatje, maak een oogje en bevestig een oorhaakje.
Stick a head pin through the central hole from bottom to top and make a loop. Attach ear wire.


Maak onderstaande 4 hangers en hang een oogje aan elke hanger.
Make 4 bead pendants as shown at the picture and attach a jump ring onto each one.


Hang ze per 2 aan de beide oogjes aan de zijkant van het maanvormig kraaltje en je eerste bel is klaar;
Attach them in pairs onto the loops of the moon shaped bead and earring one is done!


Maak er nog eentje en klaar!
Make another one and done!

DIY oorbellen/earrings 'kwak'

Meer juwelentutorials hier...

More jewelry tutorials here ...


  • Ik heb een reclame- en sponsorvrije blog en kreeg niks in ruil voor de aankoop van deze kralen. Ik kocht ze op eigen initiatief en betaalde de volle pot. / I have an add- and sponsor free blog and I bought these beads  at full price at my own initiative and without any form of compensation for writing this blog post. 
  • Lees dit voor mijn regels rond gebruik en copyright voor mijn ontwerpen/ More info about my rules for copyright on my designs.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com