vrijdag 5 maart 2021

DIY oorbellen/earrings 'alien'

DIY oorbellen/earrings 'alien'

De bellen van vandaag doen me een beetje denken aan buitenaardse wezens, of aan spoken die zwevend net boven de grond naar je toe komen. Ze klingelen zachtjes aan je oren.
These earrings remind me of aliens, or of ghosts, floating just above the floor. They make a soft tinkling sound while wearing them.

DIY oorbellen/earrings 'alien'

BENODIGDHEDEN/SUPPLIES

materiaal/material
  • 2 x 1 metalen boogje/metal bow
  • 2 x 1 smalle langwerpige rechthoek/small rectangle
  • 2 x 1 Tsjechische kathedraalkraal/Czech cathedral bead
  • 2 x 2 kleine kralenkapjes/small bead caps
  • 2 x 1 open ringetje/jump ring
  • 2 x 1 stukje metaaldraad/piece of metal wire
  • oorhaakjes/ear wire

gereedschap/tools

Bevestig de boog en de rechthoek aan mekaar met het open ringetje.
Attach the rectangle onto he bow with the jump ring.


Rijg aan de metaaldraad: 1 kralenkapje + 1 Tsjechische kraal + 1 kralenkapje.
Maak aan 1 kant een  gewoon oogje en aan de andere kant een gesloten oogje. 
Zorg dat de oogjes naar de tegenovergestelde kant wijzen. 
Bevestig een oorhaakje aan het gesloten oogje.
String onto a piece of wire: 1 bead cap + 1 cathedral bead + 1 bead cap.
Make an open loop onto one side.
make a wired loop onto the other side.
Attach ear wire onto the wiired loop.
 


Bevestig de boog- en rechthoekhanger via het ringetje aan het andere oogje. Oorbel 1 is klaar. 

Attach the pendant with the bow and rectangle onto the other loop. Earring 1 is done.



Maak er nog eentje en je nieuwe paar bellen is klaar voor heel veel getingel!

Make another one and your new pair of earrings is ready to enlighten you with a lot of soft tinkling.


DIY oorbellen/earrings 'alien'


Meer juwelentutorials hier...

More jewelry tutorials here ...


  • Ik heb een reclame- en sponsorvrije blog en kreeg niks in ruil voor de aankoop van deze kralen. Ik kocht ze op eigen initiatief en betaalde de volle pot. / I have an add- and sponsor free blog and I bought these beads  at full price at my own initiative and without any form of compensation for writing this blog post. 
  • Lees dit voor mijn regels rond gebruik en copyright voor mijn ontwerpen/ More info about my rules for copyright on my designs.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com