vrijdag 3 juli 2020

DIY oorbellen/earrings 'Zeyneb'

DIY oorbellen/earrings 'Zeyneb'

Ge zoudt zo denken dat ik niets anders doe dan oorbellen maken als je mijn blog leest. Maar niets is minder waar. In feite is het al maanden geleden dat ik nog eens met kralen heb gestoeid. Sinds de lockdown heb ik nog geen kraal vastgehad. 
Als ik mijn kralen bovenhaal, verandert mijn al redelijk drukke woonkamer helemaal in een hectische plek waar ik moet laveren tussen de dozen vol onderdelen. Dat doe ik dus alleen als ik tijd genoeg heb om er ineens voor een paar uur in te vliegen.
En eens bezig leidt het éne maaksel vaak tot inspiratie voor het volgende.  Ook deze is op zo'n kralenmaakdag tot stand gekomen. Het is er eentje met onderdelen van de sloopkettingen die ik een tijd geleden voor een prikje op de kop tikte bij Zahia in Antwerpen (#nosponsor) . 

Reading my blog maybe makes you think I am always playing with beads. But that is not true, in fact I haven't created with beads for months now, not since the start of the lockdown. 
When creating with beads, my living room transforms in an even busier place then usual with boxes full with material all over the place.
I only want to do that when I have the time to spend a lot of hours between my bead stash. 
Once I am creating, each new creation gives me inspiration for more designs.
The pair of earrings from today was made on a day like that. I used some parts from disassembled necklaces I bought at Zahia (#nosponsor).

DIY oorbellen/earrings 'Zeyneb'

BENODIGDHEDEN/SUPPLIES

materiaal/material
  • 2 x 2 ellipsvormige gouden hangers/eclips shaped golden pendants
  • 2 x 6 ellipsvormige witte kraaltjes met caramelspatjes/eclips shaped white glass beads with caramel drops
  • 2 x 1 tussenstuk met 6 gaatjes/connector with 6 holes
  • 2 x 2 kleine kraaltjes van goudsteen/small gold stone beads
  • 2 x 3 open ringetjes/jump rings
  • 2 x 2 nietstiften/head pins
  • 2 x 6 stukjes metaaldraad/pieces of metal wire or eye pins

gereedschap/tools

ZO MAAK JE HET/DIY

Maak 6 tussenstukjes van de ellipsvormige kraaltjes. Rijg ze 1 voor 1 aan een stukje metaaldraad en maak aan elke kant een oogje. De oogjes wijzen allebei in dezelfde richting.
Make 6 connectors, using the eclips shaped beads. String - one by one - each bead onto a piece of metal wire and make a loop at each side. Both loops point towards the same direction.


Neem een connector met 6 gaten en bevestig 2 tussenstukjes met kralen naast mekaar aan een gaatje aan de lange kant van de connector. Hang de 2 tussenstukjes met kralen met het andere oogje aan een open ringetje.
Attach 2 bead connectors - next to each other - onto the wide side of the connector with 6 eyes. Attach both bead connectors onto a jump ring. 


Hang een oorhaakje aan het ringetje.
Attach ear wire onto the jump ring.


Bevestig 2 rijen van 2 connectors met kraaltjes aan de andere zijde van het tussenstuk.
Attach 2 rows of 2 connectors with beads at the other side of the connector with 6 loops.


Bevestig aan de gaatjes aan de uiteinden van de connector een gouden hanger. 
Attach a golden pendant at each hole on the side of the connector.


Maak hangertjes van beide goudsteenkraaltjes door ze aan een nietstift te rijgen en er gesloten oogjes aan te maken. Hang ze aan de nog ongebruikte oogjes van de ellipsvormige kralentussenstukjes. 
Make pendants with each gold stone bead by stringing them on a head pin and making a wired loop. Attach them onto the unused eyes of the eclips shaped bead connectors.


Maak er nog eentje en je hebt een nieuw paar feestelijke oorbellen!
Make another one for a new pair of party earrings.

DIY oorbellen/earrings 'Zeyneb'

Meer juwelentutorials hier...
More jewelry tutorials here ...

  • Ik heb een reclame- en sponsorvrije blog en kreeg niks in ruil voor de aankoop van deze kralen. Ik kocht ze op eigen initiatief en betaalde de volle pot. / I have an add- and sponsor free blog and I bought these beads  at full price at my own initiative and without any form of compensation or writing this blog post. 
  • Lees dit voor mijn regels rond gebruik en copyright voor mijn ontwerpen/ More info about my rules for copyright on my designs

3 opmerkingen:

  1. Love this! I'll be featuring you next week on my blog, instagram, Facebook and Pinterest, thanks for sharing with us at the To Grandma's house we go link party!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fantastic statement earrings! Thank you for sharing with Creative Compulsions!

    Michelle
    https://mybijoulifeonline.com

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com