vrijdag 21 februari 2020

de eerste lentebolletjes

de eerste lentebolletjes

Elke herfst zet ik wat bolletjes met lentebloeiers in mijn voortuintje maar afgelopen herfst ben ik er extra zwaar ingevlogen:  350 bolletjes kregen een plekje ergens in de aarde voor mijn raam.



de eerste lentebolletjes

Toen de postbode ze bracht schrok ik me een hoedje van de zwaarte en de omvang van de doos. 


de eerste lentebolletjes

Ik vreesde ze niet allemaal kwijt te geraken in mijn postzegeltuintje. 


de eerste lentebolletjes

Maar tot mijn verbazing ging dat zeer vlot, mijn tuintje staat zelfs niet propvol bolletjes! 


de eerste lentebolletjes

Dat komt omdat je bollen van allerlei pluimage boven mekaar kunt planten.


de eerste lentebolletjes

De verschillende bloembollen hebben allemaal hun eigen moment om de kop op te steken en hun schoonheid te ontvouwen. 


de eerste lentebolletjes

En daardoor kan je een hoop bollen kwijt op een klein stukje grond.


de eerste lentebolletjes

Dit jaar waren de sneeuwklokjes de allereerste bloemen in mijn tuintje . 


de eerste lentebolletjes

En al snel werden ze gevolgd door de eerste krokusjes. 


de eerste lentebolletjes

Ik zag ook al een verdwaalde hyacint voorzichtig de bloemblaadjes ontvouwen en hier en daar staan de nog gesloten bloemknoppen van kleine narcisjes en een schaarse anemoon te wachten op hun beurt.


de eerste lentebolletjes

Ik word natuurlijk altijd vrolijk van mooie bloemen in mijn tuintje, maar ik ben altijd extra blij met die eerste bloempjes. 


de eerste lentebolletjes

Zij luiden de komst aan van mooier weer, groene blaadjes en vooral meer uren daglicht na de altijd veel te lange donkere wintermaanden. Heerlijk!


de eerste lentebolletjes


4 opmerkingen:

  1. Wat een mooie foto's weer. Heerlijk dat de lente nu dichtbij is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh prachtig! Ik heb ze nog helemaal niet zo van dichtbij bekeken, maar dat ga ik nu ook eens doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh heerlijk en wat een mooie detailfoto's! Hier staan de krokussen ook te dansen in de wind.

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com